Nanooks

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Ett dagsverk avklarat

Av Jessica - 4 januari 2011 22:29

Ja, nu sitter jag här i soffan och slappar och känner mig rätt så nöjd med mig själv.


Dagen började tidigt med frukost med barnen, sen lite lek med allt Duplo lego som vi har numera. Jag bygger saker, Jennifer river sakerna och Jacob dregglar ner allt. ;)

När jag lagt Jacob med lite välling så fick Jennifer bada, det var något jag såg fram emot då vi köpte badskum sist vi var och storhandla.

Och inte bara jag gillade tanken på skum,Jennifer var helt fashinerad av allt skum och det blev ett långt bad med mycket lek.


Sen la jag även Jennifer en stund så jag fick äta lunch i lugn och ro.
Efter att barnen sovit en stund var det dags att ta upp dem och idag började vi återgå till gamla rutiner med lite fika/mellis så där lagom runt 14:00 tiden.

Nestle hade kommit med en nya variant på barnmats burk, en Fruktmusli som barnen fick dela på, och den var populär hos barnen, ska nog köpa lite fler sådana.

Annars bjöds det på pepparkakor och mjölk till Jennifer  och Kaffe och pepparkaka åt mig, Jacob åt några majsbågar.


Efter kaffet fick jag energin jag saknat och jag tog itu med barnens rum, nu är det renskrubbat, dammsuget och undanplockat. Barnen fick renbäddade sängar och Jennifer uppskattade att det var fint i ungefär 10minuter innan hon släpade ut alla saker på golvet igen.


När Johan kom hem så plockade jag i diskmaskin, och efter middagen och nattning av barnen så tog jag itu med marsvinen. Se mitt inlägg "marsvinsnytt".


Nu på kvällen fick jag Äntligen fatt i Tess! Jösses så jag oroat mig för henne nu senaste veckan, hon brukar vara svår att få tag i ibland, men nu gick inga signaler fram till hennes telefon och jag oroade mig bara mer och mer.. men det visade sig att telefonen helt enkelt inte fungerat och nu kan jag ta det lungt igen, Tess mår bara bra! Tänk vad orolig man kan bli bara man inte når en kär person på några dagar.

Jag behöver träffa Tess ibland, jag behöver den där okomplicerade kompisen som man kan sitta och babbla i munnen på varann med i ett par timmar och sen förståss fnittra med som om man vore 14år igen. Jag tror alla behöver en sån kompis. ;)


Nej, nog bloggat för idag. Nu är jag så trött att jag ska sitta och halvsova här i soffan en stund innan jag kryper till kojs.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards