Nanooks

Alla inlägg under februari 2013

Av Jessica - 23 februari 2013 21:38

Hejsan
 
Idag vart det en något oplanerad tur ut på landet där vi kollade in ett hus, som till vår förvåning håller en vettig prisklass och var mer intressant än vi först trott.
 

Huset hade flera sovrum så barnen kan få ett rum var plus ett stort lekrum och det finns stort sovrum till oss och ett gästrum som kan bli lagom ifall fyra blir fem en dag, stor tomt, badtunna, bastu, garage ja.. allt vi vill ha i stort sett.
Ligger lantligt men i ett bostadsområde fast i ett hörn som ligger lite avskilt men ändå ganska mitt i smeten, gångavstånd till matbutik och skola, ganska nära till dagis vars gård såg betydligt roligare ut än den dom har nu och som grädde på moset har en stoooooor inglasad altan vars fönster går att dra åt sidan så man får in gott om luft och man får lungt plats med både soffgrupp liksom stort matbord och vars värmekälla kalla kvällar och vintrar inte bara är infravärme utan även en braskamin.
 

Tja, vad ska man säga.. jag kan lungt åka 15-20min längre varje dag om jag kan bada bastu vilken dag som helst i veckan. ;)
 
Håll nu tummarna för oss, detta känns bara så rätt! :)

Av Jessica - 20 februari 2013 09:40

Här har vi haft sjukstuga i över en vecka nu, först ut var Jennifer som däckade rejält med hög feber och jobbig hosta/astma.. vilket slutade med ett par dagar av kaskadkräkningar innan det äntligen vände igen, näst ut blev lilla Jacob som mest var varm och trött men emellanåt hade energi att ränna runt och busa.
På filmen nedan hade däremot energin tagit slut, så fort man fick honom i säng eller att sitta stilla slockande han, men mest sprang han  runt hela dagarna, så inte så konstigt att man somnar vid maten då inte.. ;)
 
Nu är det jag som är lite halvdäckad sen någon vecka tillbaka, halsont har övergått till jobbig hosta, snuva och huvudvärk till och från... nu längtar jag mer och mer efter vår och värme så vi kommer ur detta träsk av sjukdomar.


 
Vår lilla Prins däckar vid lunchen... ;)

Av Jessica - 12 februari 2013 16:16

Jennifer tittar på Disney Junior där en kille visar hur man kan bygga en liten raket, varpå hon efter lite eftertanke säger till mig:
 
" -Om jag hade ett flygplan så skulle jag ha ett rosa flygplan, sen skulle jag flyga högt upp till månen och hämta hem Maja marsvin igen. "
 
Vår rara och för stunden sjuka lilla Prinsessan saknar fortfarande sitt fina marsvin Maja som gick bort för 1,5år sedan, numera finns Maja uppe bland stjärnorna och varje gång hon tittar upp på hilmen säger hon till mig: "där uppe hos stjärnorna är Maja."

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards