Nanooks

Alla inlägg under juni 2010

Av Jessica - 29 juni 2010 17:55

Hejsan


Ja, igår bar det av ner till sjön, med katt och barn. Fast katten vände när hon såg vattnet! ;)

Jennifer som aldrig badat där gick och måplaskade i vattnet med sin far.

Promenader med katten har jag saknat nu i vinter och i vår då hon inte velat gå i snö och sen var hon dräktig och har varit med sina små.

Min fina familj.. blir så stolt varje gång jag ser så här fina foton på dem! :)


Nu är det dags att ta itu med dagens middag bestående av ugnsbakad falukorv med lök och äpple i! *mums*

Jag är nöjd med denna dagen oxå även om det inte blir någon promenad ner till sjön ikväll, då Johan kommer hem lite senare.

Jag har tagit itu med all disk och sen även storstädat vårt sovrum vilket var mycket behövligt! Nu är det bara 2dar på Dagis kvar sen har Jennifer "lov" i 4v då hon får vara hemma med mig och brorsan! :)


Njut av sommarvärmen nu allesammans, det ska vi gör här! :)

Av Jessica - 28 juni 2010 19:04

Hejsan


Efter denna härliga sommardag så blev det mycket gjort här hemma. Många nya kunder kom hit, och jag ordnade med en del smådetaljer i marsvinsrummet.


Men till eftermiddagen vart det att sitta och slappa i skuggan med barnen på en filt. Jennifer gungade, lekte i sandlådan och åkte rutchkana. Och sen blev det dags för mellis som idag bestod av en isglass. :)

Leker med pappa i nya sandlådan.

Syskonkärlek! Jennifer delar med sig av sin bästis "Ior". :)


Nu har Johan äntligen kommit hem och han e så duktig och lagar middagen idag, efter vi ätit ska vi ta en promenad ner till sjön. :)

Av Jessica - 26 juni 2010 22:21

Hejsan


I veckan här så fick vi hem en ny kamera som är mycket bättre, går att ta mååååånga fler bilder med (lite över 2000st istället för ca 50st), och som går att göra lite film med.


Så här får ni några av fotona tagna med min nya bästis! ;)


För att se större bilder, klicka på fotona. :)


Sen ska ni få en länk till Youtube.com på min son som skrattar när jag filmar! :)

Fler och bättre filmer kommer dyka upp här framöver...

http://www.youtube.com/watch?v=U0f1dxYZ5Q4


Ha en fortsatt trevlig Midsommardag! :)

Av Jessica - 26 juni 2010 21:54

Hejsan


Ja, ibland måste jag ju blogga lite om alla djuren här hemma som mina marsvin och kaniner som bor här hela tiden och även dem som bor här tillfälligt.


Här ser ni burskåpet sakta fyllas för sommaren. Likaså några av dem inackorderingar som är gäster här just nu. :)


Nu så håller vi på att mecka ihop en ställning för att kunna ha dem två 140cm burarna i och även den enda 120-buren, detta utan att dem ska stå på varandra. Så alla inne-kaniner ska kunna hoppa runt säkert i burarna. ;)

Men tyvärr skadade sig Johan när han sågade och vi fick ta en tur till DS och sy två stygn idag, så ställningen blir inte klar förrens imorgon.

Av Jessica - 21 juni 2010 13:31

Hejsan


Här kommer lite bilder från vår helg då vi var barnvakt åt Frida, Johans syskonbarn. Det vart en långpromenad om dagen och sedan mycket hyss mellan Frida och Jennifer.

Tyvärr vart det sen middag, vilket vi  vant oss vid i veckorna, även under helgen och vi hann inte med så mycket kvällsmys som vi tänkt oss.

På promenad med hunden, barnen, min make Johan och Johans syskonbarn Frida.

Det blev mycket kasta pinne till Stella som sprang runt i full  rulle! :)

Och busungen Jennifer försökte fnittrandes smita från ängen vid ett flertal gånger med mig, Frida eller Johan i hasorna. ;)

En ofriserad Stella, henne ska jag ta itu med under veckan. :)

Av Jessica - 19 juni 2010 15:21

Här är mänder av foton från en av våra största dagar. :)

Klicka på bilderna för att se dem i lite större format.

Alla dessa foton har Micke www.Moonymedia.se tagit, TACK Micke för dessa underbara bilder!!! *kramar*

 

 

Det finns så många fler foton, men ni som vill se resten får väl komma över på en fika, för alla bilder orkar jag inte och lämpar sig heller inte för att läggas ut på bloggen.

Är ni intresserad av en bild så kontakta mig så får ni den i större format! :)

 

PS. Fler foton än Mickes har jag fått och dessa TACKAR jag verkligen massor för!!!
Jag hoppas på att ännu fler foton ska dimpa ner från alla våra gäster så kankse jag kompleterar lite bilder här med sånt Micke inte hunnit få på bild. :)

Av Jessica - 11 juni 2010 08:50

Hejsan


Ja som ni kanske förstår är här inte en lugn stund. Det är så mycket som ska fixas och donas med men med målet att bara kunna slappna av och ha en av våra bästa dagar imorgon så är det inte annat än skoj förståss! ;)


Nu när vi (läs Johan och Bror) ställt upp borden i lokalen uppstod ett problem, all bordsplacering behövdes göras om! *stress*

Men jag gjorde om allt efter min bästa förmåga, hoppas nu bara ingen klagar, för jag gjorde vad jag kunde.

Anna som hjälper till med alla blommor ska göra alla arr, buketter och korsage idag så i eftermiddag/kväll ska iaf bordsarren va på plats.

(florist språk: arr-arrangemang)


Ikväll ska ju då jag tvätta håret med lite mousse i efter för min frisyrs skull imorgon, sen så ska båda barnen badas och så måste vi packa skötväskor åt dem så dem har mat och ombyten m.m t.o.m söndag då dem ska till Mormor resp Farmor efter vigseln.


Tänk första gången vi blir barnfria sen vi åkte in till sjukan och skulle föda Jacob. Kommer bli riktigt tomt här hemma, men efter allt som hänt under dagen så blir det nog ganska skönt oxå att bara vara vi och inte först o främst vara mamma och pappa.

Blir nog första natten utan störningar sedan Jacob kom, då han alltid vill ha mat mitt i natten och tidigt på morgonen.

Hunden har jag lämnat bort redan, känns så tomt här hemma, så stora kramar och tack går till mina föräldrar och till Stinas far som är hundvakt över helgen!!! :)


Nej, nu ska barnen väckas och efter frukosten ska vi iväg till lokalen och dekorera så det blir fint tills imorgon! :)


Ha det bra allesammans, nu kommer det dröja lite tills jag hinner blogga igen tyvärr. Men jag hoppas ni har överseende med detta, för nästa gång jag bloggar heter jag Jessica Granvik istället! :)

Av Jessica - 7 juni 2010 19:46

Här kidnappades Johan av Micke och Richard! :)

Stort Grattis till dig Tobbe!!! :)

Lillasyrran Angelica och Kusinen Kristofer. (Mina syskonbarn)

Min far som såg ovanligt stilig ut! :)

Och jättegod mat bjöds det på oxå! :)


Stora Gratulationer till dig oxå Michaela!!! :)

(Jag har tyvärr inga foton från Michaelas student.)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards