Nanooks

Alla inlägg under augusti 2009

Av Jessica - 31 augusti 2009 21:07

Hejsan


Idag bar det av till Vällingby, hade avslappningsövning med min läkare.

Nuförtiden e jag såå trött om dagarna att jag nästan somnar på mina övningar.. säger en hel del om att man behöver ta det lugnt.


Efter vart det att åka till Apoteket och hämta ut mer medicin mot mitt illamående, tur nog är det bara en vecka kvar tills jag ev kan få en ny medicin..


Idag kom även Pendelum hem igen, han har varit utlånad ett bra tag nu, men det marsvoin han gått med behövde vara ifred nu när hon blivit gammal.

Kära Pendelum var såklart välkommen hit igen och går nu med Maja.


Jag passade även på att sätta ihop Suzuki med Fläcken. Snart ska även Wilma in till Suzuki så alla ungarna blir lev-klara till Julafton.


Foton på Fläcken och Pendelum med information kommer snart ut på hemsidan.

Av Jessica - 29 augusti 2009 20:33

Hejsan


Återigen var det förberedelser inför ett barnkalas som gällde på förmiddagen, idag kom ännu fler familjemedlemar och vänner för att fira vår stora tjej! :)


Dem som kom idag var;

Mattias m fam (utom Sussie som var hemma sjuk) - gav en klänning

Risto m fam - gav en docka som lyser och spelar en melodi när det är mörkt

Stina - gav ett par glas till Jennifer så hon inte har sönder våra, och ett påslakanset

Therese (och Linda som tyvärr inte kunde komma) - gav den värstapresenten.. *suck* ett piano som kan göra vem som helst döv! ;)

Cissi & Christopher - Ett par figurer att ha i badet som sprutar vatten ur munnen, en ko-nalle i form av speldosa, och ett par söta tofflor

Martin - En häftig rock tröja med mjukisar till

Eva m dotter - En söt rosa tjocktröja m mjukisbyxor till

Anna och Stefan - En häftig liten rosa sparkbil med allehanda atrialjer på sig. ;)


Så efter ännu en fullspäckad dag sov vi alla gott här hemma. :)

Av Jessica - 28 augusti 2009 20:20

Hejsan


Här förbereddes det för kalas under dagen, med tårta och kladdkaka och förståss Morfars goda bullar. :)


Dem som kom på kvällen idag var;

Mormor och Morfar - gav en Nalle som sjunger och pratar (Precis vad mamma önskat sig!)

Farmor och Farfar - gav en fin taklampa och två mattor, varav ena mattan o lampan hade Nalle Puh motiv (vilket vi önskat oss!)

Farbror Jari m fam - gav oss en handdocka, lite hårspännen, en klänning och en nalle

Morbror Joacim m fam - glömde presenten hemma. ;)

Morbror Kenneth m fam - En svart body, förståss med den gröna texten Ebba (Vilket säger en hel del om min brors musiksmak "Ebba grön")


Alla verkade nöjda med kvällen, Jennifer gick från famn till famn.

Men det var en vanlig arbetsdag och alla åkte hem ganska tidigt, men vi hade trevligt! :)


Något jag som mamma till Jennifer tyckte var lite kul var att Jennifers klänning idag bars av mig på min 1-års dag.

(Foto kommer)


Av Jessica - 26 augusti 2009 18:56

Hejsan


Idag var Jennifer på BVC och gjorde sin 10-månaders kontroll. Men hon har en egen kurva och var inte fullt kapabel att göra allten 10mån bebis ska klara av.Men ingen fara på taket, det tar hon igen senare! ;)


Jag o Jennifer hade med oss Farmor Tarja till BVC och stannade sedan till en liten stund hos Farmor så hon hann umgås lite med Farfar oxå.


Dem kommer imorgon och hjälper mig städa lite hemma inför Jennifers kalas. Jag har tyvärr mått väldigt dåligt dem senaste dagarna och har för lite ork för o både sköta Jennifer och storstäda.


Tusen tack till er båda! *kramar från Jennifer o Jessi*

Av Jessica - 22 augusti 2009 20:48

Hejsan


Jennifer i Eksjö


Vi har haft en toppen helg i Eksjö med Ninjariders, och förståss var Jennifer med på träffen och hon har gjort sitt bästa för att charma allesammans. :)


Så här söt var hon på kvällen när vi åt middag. ;)


Fotot är taget av Majk.

Av Jessica - 19 augusti 2009 16:41

Den här dagen har jag inte gjort så mycket, jag har haft en hemsk huvudvärk sedan jag vaknade..pga dålig sömn m.m från inatt.


Min mor ringde mig idag och berättade att Diwa, hennes gulliga 3åriga golden, var inne hos vetrinären och var i dåligt skick, men dem visste inte varför. Dem enda fel man hittade var att hon rörde sig stelt och hade svårt att resa sig från liggandes.


Jag besökte mina förälldrar igår och då var ju Diwa fullt frisk vad vi kunde se.. så det hela gick väldigt fort.


Nu ett par timmar senare har jag fått veta vad som hänt, i samband med löpet har hon fått en rejäl infektion i livmodern och ligger på operationsbordet. Dem opererar bort livmodern så hon ska slippa få en sådan här infektion igen.. risken är så stor när hon börjar få det redan när hon är så här ung.


Det hela känns väldigt traumatiskt när man ser en frisk hund ena dagen som springer runt och busar och nästa dag ligger hunden på ett operationsbord..


Här håller vi alla tummarna för att Diwa snart ska tillfriskna och bli sig själv.

*Krya på sig stumpan!*

Av Jessica - 17 augusti 2009 23:55

Hejsan


Idag åkte vi till ällingby och lämnade av sista inackorderingen, hamstern Pepe. Sedan bar det av till Uppsala och butiken Lelles där Johan handlade lite saker till hans Ktm, vi for förbi Fäboden, men dem hade inte öppnat än.


Väl hemma så meckade förståss Johan en hel del, han tog en paus till middagen men sedan gick han ut igen. Tyvärr så stoppade jag inte honom just ikväll, och han kom in vid 22:10 och såg väldigt alvarlig ut och gick in på toan.. jag förstod ganska direkt att det hänt något.

Kära Johan hade skurit sig ganska illa i fingertoppen och vi tog beslutet att det nog krävdes lite stygn så vi packade ihop oss och Jennifer och for iväg till DS.


Väl där var det mååååånga före i kön, och efter lite bollning mellan två sköterskor och Johan så beslutades det att vi bara skulle tejpa, på så vis slapp vi spendera natten på sjukhuset.


Så var det bara att vända hemmåt igen...

Av Jessica - 13 augusti 2009 16:32

Hejsan


Johan har sågat ner ett par av träden på vår tomt idag.

Under denna tiden tränade jag hundar och marsvin lite medans Jennifer lekte i sin vagn med hörselskydden på.


Jennifer med hörselskydd

Hennes rödafina bil är sååå god att mumsa på!

Jennifer

Hur söt får man vara?!

Nåt intressant?

Snöret på kameran var mycket intressant!


Hon är så duktig att ha på hörselskydd, hon leker och pratar på oavsett, och det känns tryggt då hon inte stressar och blir otröstlig varje gång det är oljud.


Nej, nu verkar det börja regna, måste ta in djuren!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards