Nanooks

Alla inlägg under juli 2009

Av Jessica - 31 juli 2009 17:45

Hejsan


Var lite orolig här inför öppet hus när alla mina omplaceringar flyttade, men nu har jag fått in totalt 5st och ev är 6st till på gång.

Dem som är här nu är bla;

1. Suzuki och Yamaha, uppfödda av mig 2007. Jättetrevliga, lugna passar utmärkt i en barnfamilj. Dem är Golden och Golden/White.

2. Barack och Bobby, köpta på Haninge Djurbutik i Mars, då ca 5-6v gamla.

Jättesöta grabbar som är som alla ungar lite spralliga och fulla av hyss. Dem är Black och Black dalmation/roan(?)

3. Ullis, en hona på ca 3,5år. Hon är snäll och lugn, väl i famnen lite sprallig i buren. Hon är en rex med många härliga färger. Flyttar enbart till ett hem där det finns en kompis.

4. 6st marsvin kommer ev från Gävle, inget är dock bestämt ännu. Mer info kommer.


Alla dessa djur kommer bli till salu i samband med mitt öppna hus den 9-10Aug. Då kan man komma och visa intresse och efter dessa dagar går det att komma och köpa marsvinen.


Flertalet 100-burpaket finns att köpa. Priset är, som vanligt, 600kr inkl 2st marsvin.

Foton på alla djuren kommer komma här o på min hemsida dem närmsta dagarna. :)

* * * * * * * * * * * * * * * 


I övrigt har Johan äntligen börjat sälja delar av sin kraschade CBR 900. Idag har han träffat 3st köpare och fått en del sålt.


Jag har även haft orken att börja sköta hundarnas päls, Stella ser numer ut som en vit råtta.. :/ Hon är totalrakad från nos till svans. Hon har bara lite päls kvar på tippen på svansen.. foton kommer..

Det är skönt för henne då jag inte har orkat borsta henne så mycket som det behövs dem senaste veckorna. Bara bad och lite finlir och sedan är det dags för Sallie att genomgå samma behandling.


I helgen ska Christopher och Cicci kika förbi. I övrigt ska vi åka och kika på en ny kyl då våran börjat läcka och ser numer  riktigt risig ut.

Annars kommer vi nog ta det lungt och ladda inför nästa helg.


Här är snart middagen klar, det blir lax, ris och sås för min del och köttfärssås och ris för Johan. :)


Ha en fortsatt trevlig Fredagskväll!

Av Jessica - 30 juli 2009 10:20

Hejsan


Snart är det dags för Öppet hus här, problemet är bara att jag misstänker att det kommer många familjer båda dagarna (då många visat stort intresse!) och det är mycket som behövs hjälp med här under dem totalt 2h/dag som öppet hus pågår..


Jag skulle hoppas att det finns ett par goda själar därute som kan hjälpa mig med något av nedanstående;


Söndag:

1.Sälja tillbehör och fika. (Ev behövs två för detta.)

2.Sitta i klapphörnan med mina marsvin och håller lite koll. (kommer Linda göra)

3.Kan hålla koll på min dotter

4. Åker och hämtar ev gäster som kommer med buss vid Brollsta GK (givetvis mot ersättning ca 30kr bilturen)

5. Hjälper till med att ha koll på parkeringen av alla bilar. (Gör troligen Johan)


Måndag:

1. Sälja tillbehör och fika. (Ev behövs två för detta.)

2. Hålla koll på min dotter

3. Åker o hämtar ev gäster som kommer med buss vid BrollstaGK (givetvis mot ersättning ca 30kr bilturen)

4. Håller koll på all parkering av bilar. (Gör troligen Johan)

5. Sköter all Pet uställning. Detta sköter Stina.


För att sälja tillbehör o fika krävs ingen kunskap om marsvin, utan bara att kunna växla pengar o  skriva kvitton. Ev gå o fylla på kaffe i kaffepumpen och se till att det finns gott om bullar.


Jag ska försöka ha händerna fria för att sköta kloklippning och ge information och svara på frågor vad gäller marsvin. Såklart kan jag göra lite av allt annars. ;)

Jag kommer även hålla ögonen på dem djur jag visar upp både från min omplacering och dem som är i kelhörnan. Flera djur kommer finnas i burar ute, men enbart vissa kommer vara för kel o klapp.


Har du lite tid över och kjan hjälpa mig med detta vore det toppen! Såklart bjuder vi alla som hjälper till på middag efter att alla gäster/kunder åkt hem. :)

Av Jessica - 28 juli 2009 19:19

Hej


Då jag inte mår bra så händer det inte så värst  och mycket spännande här.


Idag var jag iaf till Vällingby och hämtade hem en gammal skruttig fd gunghäst, den har min storebror på 45år haft som liten och nu med lite reperation ska den bli fin och användbar igen. :)


Foto på snyggingen kommer. ;)


Jag hämtade hem några andra gamla barnsaker ocxå som tex en gammal röd bil, som behöver en ny skruv för att hålla ihop, två gamla söta stolar och lite annat smått o gott.


Vi har just tinat några kräftor som ska bli vår middag idag, då jag äntligen börjar kunna äta mer än soppor och the, och räkor o kräftor är det jag helst vill ha just nu. *mums* :)


Hoppas ni får en fortsatt trevlig Tisdag! :)

Av Jessica - 27 juli 2009 20:59

Hejsan


Idag hade vi tid för Jennifer på DS hos hennes läkare och sjukgymnast.

Hennes besök var både bra o lite tråkigt, hennes fot är för stel fortfarande och hon kommer troligen få ett stöd för foten för att själv tänja ut vaden och rätta till foten. Men detta kommer hon f först när hon kan stå med stöd och röra sig bättre. Det positiva är iaf att det går att töja ut leden men det kommer krävas en hel del tänjning från vår sida.


Efteråt gick vi till Gynakuten, detta på reckomendation av min Bm, det vart en hel del väntan..

besöket var pga att jag inte fått behålla särskilt mycket mat och mått väldigt illa dem senaste veckorna och förra veckan var den värsta.. Men ingen medicin har hittils hjälpt.

Jag hade bara två alternativ och att bli inlagd på sjukhus med dropp ett dygn kändes inte så kul, så nu prövar vi en ny medicin och att ta det lungt hemma. Jag kommer försöka vara i Vällingby under denna veckan så min mor kan ta hand om Jennifer.


Jag fick även se babyn i magen, den var större än beräknat och gissningsvis en vecka längre gången än vad vi trott. Mer exact får vi veta på stora Ultraljudet. Det viktigaste var iaf att babyn mådde bra och rörde sig mycket och hjärtat slog fint så jag behöver inte oroa mig för att det här påverkat den iaf. :)


Imorgon kommer en marsvinshona på ca 3,5år hit för omplacering och så åker 4st marsvin hem igen.


Nu ska vi försöka lägga Jennifer, hoppas ni haft en trevlig helg.

PS. ska försöka blogga lite mer här..

Av Jessica - 22 juli 2009 19:46

Hejsan


Nu är allt klart och papper delas ut över hela stockholms området om mitt Öppna hus.


Här får ni info:


Söndagen den 9 Augusti, kl 16:00-18:00

"För dig som funderar på att skaffa marsvin eller precis skaffat ditt första marsvin." 

Info om SMF, marsvin, försäljning av tillbehör mmPresentation av omplaceringsdjurenBesök från MarsvinshjälpenFika till självkostnadspris och tipspromenad

Gratis kloklippning!

Måndagen den 10 augusti, kl. 16:00-18:00

"Marsvinsutställning, drive-in, ingen föranmälan, kostnad 25:-"


Info om SMF, marsvin, försäljning av tillbehör mmPresentation av omplaceringsdjurenFika till självkostnadspris och tipspromenadGratis kloklippning! Var?     Björnmossevägen 3 i Älgeby, Brottby 

 Vägbeskrivning finns på min hemsida www.Nanooks,se

Parkera på tomten, ej på vägrenen! Närmsta busshållplats är 7,5 km bort – Lövhagen, buss 625. Ev. kan hämtning ordnas mot bensinpengar, ring 0762-720464 dagen innan! 

Kontaktpersoner: Jessi 0762-720464, Stina 0704-881178

Av Jessica - 22 juli 2009 15:38

Hejsan


Natten var ganska jobbig för både mig och stackars Jennifer som vaknade snuvig och hård i magen vid midnatt, efter en lång stunds magmassage så lyckades hon få ur sig lite luft och magen slappnade äntligen av så hon kunde somna om. Men när Johan tog hand om henne på morgonen var hon ännu snuvigare och mådde inte riktigt bra.


Dagen har gått och nu har hon även fått feber så alla ev planer närmsta dagarna läggs på hyllan, viktigast är att jennifer blir frisk.


Om ca 1h kommer en familj och kikar på Sixten o Blixten och senare ikväll kommer Xena o Gabriella troligen att flytta till sin nya familj.


Nej, nu ska jag försöka få Jennifer att sova en stund. 

Av Jessica - 21 juli 2009 19:54

Hejsan


Ikväll hade jag två riktigt tråkiga besked att meddela två familjer. Ena var att deras ena söta marsvin bara lagt sig ner och gett upp på eftermiddagen och trotts stödmatning med bla vätskeersättning så fick vi ta bort honom, med familjens godkännande, på kvällen. Efter att ha rådfrågat Stina så lutar det åt att han avled av blodpropp eller urinsten som skapat akut urinlekage, vilket dem snabbt kan avlida av.  Detta var verkligen tråkigt. Nu letar jag kompis åt den stackars burkamraten som nu e ensam.


Den andra går vi inte in närmre på men vi misstänker någon typ av bakteriell infektion som satt sig i huden, husse var hemma och kunde ta med sig henne till vet. Dem återkommer sedan för att bli behandlade här under deras fortsatta semester. Nu håller vi tummarna för att det inte är något allvarligt så hon snabbt blir frisk igen.


En bättre nyhet vore att Sixten och Blixten äntligen blivit tingade och imorgon kommer dem och tittar på dem. :)


Nu flyttar nog dem sista 4st marsvinen imorgon och det innebär att jag har plats för ett par marsvin som söker nya hem. Jag tar enbart emot 4st åt gången. Har du eller känner du några marsvin som behöver nya hem så hör av er så kan dem omplaceras via mig. :)

Jag tar 100kr för att ta emot marsvinen, tillbehör lämnas med om man vill, inget krav.

Av Jessica - 18 juli 2009 21:29

Hejsan


Måste ju berätta lite om alla framsteg jennifer gjort på sista tiden.


Det ena är att hon i Tisdags för första gången åt mat med bitar i utan att spotta ut den, hon åt ärtor och fiskbitar utan några problem! *stolt mor*


Det andra är att hon börjat klättra runt i soffan, hon kan nu klättra och stå på knä och kika över ryggstödet på soffan, på alldeles egen hand. Likså kan hon stå i soffan med stöd själv.


Hon har även börjat göra många ljud, varav ett är mycket snarlikt "pappa".. Vilket nog gör Pappa mycket stolt över sin lilla tjej! ;)


************************************


Till annnat..


Buddha och Maxi flyttade i början av förra veckan, Märta och Margareta flytta i förmiddags. Lycka till med dem alla! :)


Burskåpet är så gott som klart, vi ska bara göra uppsättning för vattenflaksorna lite mer lämplig. Dvs göra så vi kan hänga flaskorna inne i buren så jag inte måste plocka den dem varje gång jag ska mata dem.


Idag har annars jag inte fått så mycket gjort. Jag har inte mått så väldans bra utan mera varit åt "mag-sjuk" hållet fast med graviditetsillamående. Jag har inte fått behålla något och det har gjort mig ganska trött. Johan har varit en ängel som har hjälpt mig med alla djuren som att ge dem vatten m.m och sedan skött Jennifer. Tusen tack älskling! Det finns inte många som du. *puss*


Hoppas ni har en bättre helg än vad jag har! ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards