Nanooks

Direktlänk till inlägg 5 september 2017

Lite uppdatering är på sin plats

Av Jessica - 5 september 2017 13:31

Hej allesammans
 
Nu har det inte hänt mycket här på bloggen det senaste halvåret, men det har hänt en hel del i övrigt i vårat liv så bloggen har blivit bortprioriterad.
Det känns inte heller helt bra att blogga när livet bara känns kämpigt, när allt känns skit så kan man inte direkt skriva så mycket positivt, men nu är vi back on track igen! ;)

 

Hela våren bestod av möten, kursen, föreläsningar, läkarbesök och möten, möten, möten... osv osv.....
 

Nu har vi dock fått ordning på det mesta, maken och jag har gått både intruduktionskurs samt en 5dagars kurs via Aspergercenter och lärt oss massor om Npf.

Jag var även på en föreläsning inne i stan om hemmasittande barn med diagnoser inom Autism, mycket lärorikt.

 

Vi har pratat med kommun, haft tät kontakt med Barnhabilitering och barnläkare och har kämpat för min prinsessas mående. Hon var sjukskriven hela terminen, eller tja... hon och jag gjorde ett försök att komma tillbaka till skolan där runt påsk men det försöket misslyckades efter bara ett par dagar och sen blev det sjukskrivning terminen ut så vi kunde ha möten och försöka hitta lösningar som skulle bli hållbara i längden utan att Prinsessan hamnade i kläm.
 

Jag är nu glad att meddela att min prinsessa har gått 7 dagar i skolan med sin nya assistent och mig som stöd, vi har eget klassrum och korta dagar på 90minuter så hon slipper möta någon i korridoren.
Det är helt anpassat till att bara göra henne trygg i skolan, skolarbetet är lagt åt sidan på oviss framtid kan man säga.

Jag är fortfarande inte helt nöjd med skolans reaktioner och beteende kring allt som hänt i år och det finns mycket mer att jobba på men bytet av assistenten gav mig hopp och jag kan se varje dag hur min dotter blir tryggare i skolmiljön, nu skyndar vi långsamt...

 

Jag ska försöka ta mig tid att slänga upp lite foton jag tagit i sommar och nu från helgen som var så får ni veta lite om några roliga saker vi upplevt här hemma. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards