Nanooks

Alla inlägg under mars 2010

Av Jessica - 31 mars 2010 12:31

Hejsan


Jag ska inte gå som katten runt het gröt, utan skriva ut här nu att vi kommer att Viga oss i samband med Jacobs Dop i Juni. :)


Inbjudningarna har vi skrivit men vi kan inte skicka dem förrens lokalen är fixad (borde lösa sig i eftermiddag), då vi gärna vill skriva ut vart vi ska ha middag & fika efteråt.


Nu har vi sen i måndags även löst lite andra saker som dessa:


Maid of honor: Therese

Best man: Martin

Tärnor: Anna & Jennifer

Gudmor: Cissi

Gudfar: Christopher


Fotograf/Toastmaster: Mikke


Plats: Vallentuna Kyrka

Lokal: någon lokal på skålhamravägen bredvid vallentuna flygplats? Jag har inte fått någon adress el dyl ännu.

(Det där med lokal var mycket jobbigare och svårare än vad vi trodde.. två av lokalerna vi velat ha har antingen varit bokad eller går inte att boka just den dagen. *suck*)


Catering: Fixat! Vi kommer bjuda på middag och förståss fika efteråt. :)


Namn: För er som undrar så kommer jag ta Johans efternamn. ;)


Ja, ni skulle bara veta hur det snurrar runt i mitt huvud nu om dagarna.. det är ca 2,5mån kvar till dopet och vigseln och vi har mycket att stå i tills dess. :)

Vi vill gärna ha ett "litet" bröllop och bjuder därför bara närmsta familjen och vännerna.


Ja, du Anna ni gav oss den där sista puffen så vi gjorde slag i saken. Tackar, den behövdes! ;)

Av Jessica - 30 mars 2010 11:02

Hejsan


Ja, vad ska man säga annat än att den här helgen var totalt fullbokad, och vi sov inte många timmar.


Fredag:

Hjälpte till hos mina föräldrar, köpte lite nya kläder, köpte en ram som min far graverade på åt Michaela, storhandlade på Coop,åt middag-hem packa in alla varor, och sen var det dags att måla en bild på en "baby Tigger" åt Michaela, vilken blev klar närmre midnatt.

Sen en orolig natt pga Jacob.


Lördag:

Vi duschade oss och barnen, packade ner presenterna åt Michaela och for iväg.. och åkt till fel kyrka! :o

Men vi hann tillslut till rätt kyrka 2min sena, tur nog väntade dem på oss. (Tusen tack Anna!!!)

Sen så började Michaelas dop, det var fint och gudföräldrarna såg så stolta ut. :)

I slutet av dopet sjöng gudmor så fint, och efter vart prästen så "glad" att han ville sjunga en psalm till och Anna och Stefan sa inte nej. Men då hände det något lite underligt, Anna och Stefan vände ryggen till och mycket riktigt det vart ett bröllop oxå! :)

Ingen visste och många blev förvånade, mig inkluderat. Jag smågrät där längst bak i kyrkan för att det var så fint. Anna hade t.o.m trollat fram en brudbukett! ;)


Efteråt vart det lite mat, tårta, presentöppning för Michaela och vi vart tyvärr lite sena hem till våra stackars hundar.


På vägen hem pratade vi mycket om än det ena än det andra, men ja, mestadels pratade vi omvårt framtida bröllop. Vilket vi har pratat om vid olika tillfällen ett bra tag nu.

Kvällen sen bestod av att återigen måla en bild, denna gång åt Emilia som fyllde hela 2år i Fredags! :)


Söndag:

Dags för nästa kalas, för Emilia! :)

Dem hade gjort det så fint hemma med ballonger m.m och barnen som inte setts på länge började leka och busa med varann ganska snart.

Vi brukar i vår familj (vi är en mycket stor familj) alltid dela upp så att dem "vuxna" sitter i soffan och "ungdomarna 4-snart 19år" sitter vid köks/matsalsbordet. Nu hade Sussie tänkt till  ordentligt, för nu fanns det ett "vuxenbord" ett "ungdomsbord" och ett "barnbord", det såg bara sååå sött ut när Emilia (2år), Alexander(snart 4år) & Jennifer (1,5år)  satt vid ett sött litet rött bord och hade fina papperstallrikar, pappersmuggar och häftiga sugrör.


Men det roligaste av allt var nog att när man väl ätit kakor och druckit saft och det vankades tårta ville alla barnen hellre leka.. men inte vår Jennifer, hon vräkte i sig massor av tårta hellre! Vi  har ett riktigt litet tårtmonster. ;)

Foton kommer när hon sitter där själv på en stol och bara äter och äter.. :)


Sötaste Prinsen Jacob, som alltid är glad på morgonkvisten när mamma helst vill sova. ;)

Nalle Puh, målad av mig.

Av Jessica - 25 mars 2010 19:21

Ja, precis som det står i rubriken.. min bil ligger risigt till! :(


Jag pratade med mina föräldrar imorse och skulle höra om min mor hade tid att följa med mig till Vällingby C för att handla dop-present åt Michaela som döps på Lördag. Och sedan tänkte jag även kolla lite på kläder åt mig på Hm, dit jag har fåt presentkort. Men dem hade inte alls tid, då dem fått massor av jobb som skulle vara klara redan imorgon.

Så vi beslöt att jag skulle komma och hjälpa dem idag så vi kunde åka till Vällingby imorgon istället. :)


Så in med barnen, vagnen, babysittern, baby björnselen, skötväskan och hundarna i bilen och så skulle vi åka, tänkte jag. *suck*

Men bilen tänkte inte samma sak för den var helt död! *morr*

Så vart ett iriterat samtal till Johan som assisterade mig in i garaget för att leta en batteriladdare, så efter mkt om och men lyckades jag sätta bilen på laddning.

Det tog 40min innan bilen till slut startade, under tiden skötte jag marsvinen och städade upp utanför hobby-rummet.


Äntligen kom jag iväg! :)

Men då upptäkte jag nästa fel.. antisladd lampan lös. Så den vara antaligen ur funktion, den brukar funka igen om man startar om bilen. Men det ville jag inte testa idag.

och sen så nästa fel.. radion var helt död! Tänk er att köra en bil utan radio 1h enkelresa.. rätt så tråkigt måste jag säga! :(

Men för att koda om radion.. ja, då måste man starta om bilen, så det var bara att glömma.


Jag kom fram, och har nu hjälpt föräldrarna efter bästa förmåga trotts en pigg dotter och en tjurig son. Nu e det bara den "tysta" resan hem siom väntar, om nu bilen startar.. *håller tummarna*


Det är "Våfflans Dag" idag, och vi fick goda våfflor med grädde och sylt till middag hos Mormor och morfar, Jennifer åt en hel våffla!

Det har hon aldrig gjort förut. ;)


Och en "pinsam" sak, som ni mammor antaligen känner igen er i, rinner det ibland till i brösten när det tar lite för lång tid mellan målen. Det gjorde det på mig idag, och förståss hade jag inte mina "kuddar" innanför bh.n som jag vanligen har och nu så går jag runt med en rund våt fläck på tröjan. *skäms*

Dem där "kuddarna" gör nytta, ska nog tänka på det framöver.. ;)


Nej nu ska vi börja rulla hemåt.

Ha en fortsatt trevlig "våfflans dag" allesammans! :)

Av Jessica - 23 mars 2010 19:16

Ja, den här dagen kommer jag inte minnas med glädje.  :(
Min kära faster har begravts idag i London, hon och hennes familj har varit i mina tankar hela dagen.

Hade jag haft råd skulle jag ha skänkt pengar till en Canser fond, nu får jag göra det i framtiden när vi har lite mer pengar att röra oss med.


* * * * *

 

För att vända denna tråkiga dag till något roligare har jag här några foton på mina marsvin och två av dem marsvin som kommer bo här i ca.3mån

Maja kan tigga. :)

Maja och Nutella.

Ljus.

Express.

 

* * * * *


Här är den senaste målningen i Jennifers rum.

Baby Tigger.

Av Jessica - 23 mars 2010 12:17

Busiga Diwa.

Lejonet "Diwa" kastar sig fram för att ta leksaken som tjyven "Nellie" försöker ta!

Av Jessica - 22 mars 2010 20:06

Hej


Idag har jag verkligen fått känna på hur det är att ha stor familj, dvs två små barn, två små pudlar och två stora goldens. ;)


Men det har gått hur bra som helst, Jennifer och jag har lekt med duplo lego i vardagsrummet och hon har även lekt mycket med Diwa.

Igår lekte dem med en boll som Jennifer sprang runt med Diwa i hasorna och sedan gav och tog hon den flertalet gånger med Diwa stortjutandes av skratt! :)


Nu har Johan kommit hem sent om sider och lagat lite middag. Ja, det blev väldigt sen middag idag. ;)


Här är några foton från dagen;

Här är min lilla söta Prins som varit på gott humör hela dagen. :)

Här har ni Maffian! ;)
Fr.v:Diwa, Nellie, Sallie & Stella.

Av Jessica - 21 mars 2010 16:17

Hejsan


Den här dagen började rätt bra med att jag fick lite sovmorgon tillsammans med Jacob medans Johan gick upp och tog hand om Jennifer. :)


Vi  städade undan lite då mina föräldrar skulle komma hit mitt på dagen med sina två hundar, som jag ska sköta ett par dar.

Jag slog en signal runt 12.00 och då var dem i Åkersberga och vi räknade löst med att dem borde va här om ca 30-40min. Det snöade ganska rejält här, men det skulle nog inte vara någon fara på taket då min pappa alltid kör lungt på vår väg.


Efter en stund ringde telefonen och jag sa lite skämtsamt till Johan att "mina föräldrar kanske kört i diket?" ;) Men tanken var nog mer att det säkert var ett samtal om marsvin eller dyl.

Jag säger bara det, ska aldrig säga sådana skämt igen! :(

Dem hade kört i diket! Samtalet bröts till och från och jag ringde snabbt upp och sa att "vi är på väg med båda bilarna!" 

Vi klädde på båda barnen och åkte iväg med en gång, vi mötte upp dem halvägs på vår lilla kurviga väg där dem stod rejält snett ner i ett dike. Men ingen hade skadat sig, men vi flyttade med en gång över hundarna till min bil och likaså dem 3st stackars marsvinen som satt ihopträngda i ett hörn i sin transport.


Men vår tanke att hjälpa dem upp ur diket var bara att glömma, dem hade kört fast sig allt för mycket så vi packade över allt ur deras bil in i min och Johans och sedan skulle jag köra hem med mamma, barnen och djuren medans Johan och pappa skulle vänta i Johans bil på bärgaren som skulle komma om ca 30min.


Men då jag stod i fel kör-riktning blev jag tveksam på om jag skulle vända någonstans eller köra resten av vår väg ända till Brollsta GK och vända där?! Johan tyckte jag kunde vända längre fram vid någon infart, så vi beslöt oss för att göra så.

Just som jag höll på att backa in på infarten en bit längre fram och skulle vända bilen dog min bil! :(

Den stod då mitt över vägen och blockade allt! Mamma blev lite rädd och undrade vad som skulle hända om en bil kom i full fart.. men jag förklarade att bilarna åker inte så fort att dem inte hinner se oss och stanna, sen så ringde jag Johan och sa att "dem måste komma och hjälpa oss min bil dog och vi står helt galet!"


Så dem kom och snart var det lååååånga köer om båda sidor av min bil. *skäms*

Men bilen ville inte starta, så Johan fick bärga/dra min bil åt sidan vilket inte var så lätt då han sladdade en hel del. Sen så stod vi inför nästa problem, hans batteri satt så illa till att han skulle behöva ställa sig mitt över vägen för att kunna nvända kablarna och starta min bil. Vi stannade en annan bilist som snällt nog hjälpte oss och fick igång min bil så vi äntligen kunde köra hem. *pust*


Ja, en olycka kommer sällan ensam sa mamma när vi väl var hemma igen. Hon hade då tjutit över det mesta på den korta vägen hem till oss (bla. "se upp för kanten", "snön", "kurvan", "mötande bil" osv.)... men det kan jag förstå, det kunde inte varit kul att vara i deras bil som nästan låg på sidan. *ryser*


Men allt gott, slutet gott, dem e nu hemma och alla djur och mina föräldrar mår iaf bra. Det är ju det viktigaste. :)

Av Jessica - 19 mars 2010 19:56

Hejsan


Idag har varit en trög dag då jag inte sov så mycket inatt. *gäspar*

Men en hel del bus vart det med barnen iaf, bla busade Jennifer med Zingo och jag passade på att fota under lekens gång...

Dem var så söta tillsammans, mitt under leken erbjöd Jennifer sin napp, men Zingo var inte så intresserad. Sen så ville Jennifer mysa istället och vår underbara kisse anpassade sig omedelbart och började tvätta Jennifers hår istället. ;) 

Jag har en väldigt barnkär (läs Jennifer tokig) kisse! :)  

 

Sen vart det en lite jobig period under eftermiddagen då jennifer vart otröstlig och förståss fick fart på  även Jacob. Kan ju säga att det e mycket tröttsamt att lyssna på två otröstliga barn.. *pust*

Nu sover Jacob dock så sött här i soffan och Johan håller på att natta Jennifer medans vi ska ladda inför Let's Dance, som i mitt tycke börjar bli sämre pga röstningarna.. Men jag vill ju oavsett se hur dem dansar! :)

*hejjar på Claudia*

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards