Nanooks

Alla inlägg under november 2012

Av Jessica - 25 november 2012 08:00

Sir Benji har redan invigt sin adventsklädsel, visst är han fin? :)


Ni är varmt välkommen söndag den 2 december klockan 13.00-15.00

 

Kom och träffa våra katter & fira Kattens Dag med oss! Här finns glögg & lussekatter och mycket annat! Passa dessutom på att köpa årets julklapp - Djurhjälpens kalender 2013!

 

Information/tidtabeller: Hur kommer jag till katthemmet i Vaxholm? Även du som kommer via bil, cykel eller promenad får där hjälp att hitta rakaste vägen till våra fina katter!

 

Katterna vill så gärna få visa upp sina allra finaste sidor för dig! :-) De kommer att städa, baka och putsa varann i god tid. Just nu jobbar de extra hårt med att uppfostra det fåtal som ännu inte riktigt "fattat" hur man ska charma besökare! :-)

 

Varmt välkommen!

 

 

Pappa Simson, rar som socker och vacker som få! :)


Robinsson busade loss lite med tomtarna... ;)


Pepper poserade så snällt. :)

Av Jessica - 24 november 2012 20:49


Pepparkakshuset 2011.          


Här längtar vi efter julen.. oj oj oj vad vi längtar efter julen nu barnen och jag.
Den där pirriga känslan i magen som smyger sig på, det är ju nästan så jag får binda händerna för att inte tjuvstarta och tillaga gottis som knäck, kolor, pepparkakor och annat gott.
Det känns nästan som när man själv var liten, det är ju så mycket mysigt som sker nu närmsta veckorna, tänk om en vecka börjar nerräkningen, chokladkalenderar till barnen ska inhandlas (och jag kommer nog köpa en extra och ge maken oxå!) det blir julkalendern på tv.n, julpyssel med flörtkulor, glitter och annat skoj..
 
Jag klurar ännu lite på hurvida jag ska ha bakdag här hemma med barnen eller om vi åker hem till Mormor och Morfar och bakar där, det är ju såklart barnen ska få skapa sina egna pepparkakor och ha i varsin burk att ta fram inför alla mysiga fikastunder och mamma vill ju baka pepparkakshuset igen, det är ju så roligt och sen får vi alla fyra familjemedlemmar dekorera varsin sida.. ni skulle ha sett förra årets pepparkakshus, det blev jättesnyggt! :)
Och Mormor bakar världens godaste lusselängder så om jag är snäll och hjälper till kankse jag kan få med mig en längd hem. ;)


Snart är det dags för Julmarknad på Morsta gård, men ponnyridning för Jennfer, lite glögg inne i mysiga gårdsbutiken och förståss kolla in allt fint och gott på marknaden inne i lagårn. :)
Någon vecka innan själva markanden blir det en tur ut med traktor där vi letar reda på jultomten själv och barnen kommer få sitta i hans knä och viska vad dom önskar sig allra mest till julen, fast det roligaste är nog att åka på vagnen bakom traktorn om man frågar min son Jacob. ;)
 
Nu i helgen blir det lite adventsstök här hemma, jag vet att advent inte är förrens om en vecka, men jag vill ha gardinerna på plats och likaså adventsljusstakar och julstjärnor och nästa Lördag har jag helt enkelt inte tid för sånt, för då ska jag iväg på en tjejdag med middag och teater med mor min, något vi planerat länge men som tagit ett par år att få igenom. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards