Nanooks

Alla inlägg under juli 2012

Av Jessica - 31 juli 2012 20:54

Hejsan
 
Jag är allt annat än pigg och glad och kommer knappast bli det heller närmsta tiden. :/
I förra veckan märkte jag av att min 3:dje visdomstand var på G, tänkte inte mer på det förrens i helgen när allt svullnat upp, munnen kanppt går att öppna för att inte tala om hur oooooont det gör. :(

 

Så efter att ha ringt City jouren och fått tid på eftermiddagen vart det en tur in till tandis, väl där fick jag vet att jag hade en rejäl infektion och att jag måste äta medicin i minst 7 dagar innan dom kan ta bort tanden, och bort måste den den växer helt galet fel och går in i käken/kinden så jag kunde inte ens vänta på min ordinarie tanläkare utan behövde få bort eländet snarast. *suck*
 
På Söndag är jag inte kontaktbar, då ska jag bli av med en tand och jag bävar redan inför det hela. :/
För att bättra på går Johan, min käre make, på jour i en vecka from. nu på Torsdag, men han har sagt att han inte jobbar Söndag då han får skjutsa och köra hem mig och han lämnar barnen på Dagis måndag morgon så jag hinner få lite tid att återhämt mig.

Av Jessica - 19 juli 2012 07:54

Skansen 2012


Jäteroligt att sitta på krokodilen av plast!

Men att se riktiga var jätte lääääskigt! :/

 
I Måndags gjorde vi slag i saken, vi hämtade upp Mormor på morgonkvisten och lämnade av Stella hos Morfar och sen bar det av in till Skansen. :)

Väl där mötte vi upp Farmor och Farfar och en heldag med djur och glada barn låg framför oss. :)
 

Jennifer såg allra mest fram emot att få rida och gå in på akvariet och få se hajar, oj, som hon längtat efter att se hajar på "riktigt" ! ;)
Jacob såg mest fram emot att få köra bilar samt så skrattade han gott åt sälarna, som han inte alls ville gå ifrån! :)


In med nappen..

 

Och en nyfiken kisse tittade på när nappen trillade ner i lådan. :)


Själv såg jag fram emot att Jacob skulle slänga sina nappar! Fast där var han inte alls på mammas spår, haha.. han gav motvilligt bort en napp medans den andra åkte in i munnen ett par minuter innan vi fick honom att ge upp den. ;)
Nu har han inte helt slutat med napp, han verkade inte riktigt redo men det har blivit en rejäl nertrappning och han har napp fåtal stunder på dagarna och inte alls nattetid! *stolt mamma*

 

Det var riktigt kul och härligt att få spendera en dag sådär med Mormor, Farmor och Farfar, inte bara jag och Johan uppskattade det utan såklart barnen som fick mycket uppmärksamhet. :)

 

Här är lite foton från dagen;


                     

Av Jessica - 11 juli 2012 21:08

Hej igen alla ni som fortfarande följer min blogg. :)
 

Favoriten i garaget är helt klart pappas Minimoto. ;)

 
Tiden och framför allt orken att sätta sig och blogga har inte funnits på sistonde, det har varit mycket med jobb, vård av sjuka barn som i omgångar haft 3-dagars feber/ögoninfektioner/läkartid på KS med Jennifer för koll av hennes astma med nya mediciner som resultat samt en lungröntgen, vi har även varit på husvisning och lagt ett bud... men nu börjar snart en välbehövlig semester.
 

Bara två röriga och fullspäckade dagar på jobbet att sköta sen har vi semester kommande veckan, Johan och barnen får njuta av två veckors ledighet medans jag bara får en men mer ledighet är inplanerad. ;)
Såklart har vi en del löst inplanerat som Skansen, dagar på stranden, picknick, båttur ute i skärgården och att äta gott och bara ha det mysigt som familj, det kunde inte komma lägligare. ;)
 

Men såklart har vi njutit av dagarna av sol och värme som vi redan upplevt nu i sommar, här kommer lite foton från de sommardagar som passerat, härligt nog finns det många dagar kvar framför oss. :)


 

Busfröt Jacob insuper sommaren varje vacken minut, det springs runt, gungas, studsar på studsmattan, badar och plaskar, cyklar på sin nya cykel han fått av sin pappa.. ja, full fart medvetslös helt enkelt!

 

 

 

En trädgård ska vara lummig och ha många platser för lek och skratt.
   

Hoppsansa..!
Vilken skillnad mot förra sommaren, nu flyger barnen runt på studsmattan och gör små konster och kullerbyttor att jag börjar känns mig lite gammal och stel.. måste nog ut och öva lite nu när barnen sover.. ;)

 

 

Finns det någon vackrare blomma än Pionen? :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards