Nanooks

Alla inlägg under november 2015

Av Jessica - 30 november 2015 11:30

   Alice ville inte heller gå upp imorse. ;)

 
Måndag  igen, den svåraste morgonen här hemma, just för att rutinerna ändras igen från helg till skoldag.
Jag väcker barnen vid 06:00 och försöker få ner dom och äta frukost i lugn och ro innan det är dags för morgonstyrslet som klä på sig, borsta håret m.m innan det bär av till Förskolan och Skolan.

Det känns lite konstigt att vi inte kommer ha samma rutiner inom kort, det är ca 3v kvar i skolan innan det är dags för ett ovanligt långt jullov och sen börjar vår prinsessa i en ny skola och det är både spännande och lite läskigt.
Vi är såklart glada att hon kom in till den skolan vi sökte till, efter ett besök nu i början av November, men vi är realistiska för det kommer såklart krävas en hel del av både oss och Jennifer att få det här att bli bra, men det tar vi där och då. :)

Nu ska jag hämta upp vår Prinsessa, ha en fortsatt trevlig Måndag allesammans! <3 <3 <3


Av Jessica - 29 november 2015 18:15

 


Då var det dags att ladda inför julen igen, inte för att det känns särskilt juligt ute nu när det är plusgrader ute och regnar...

Idag storstädade jag nedre våningen och vid lunch gjorde vi i ordning oss för att gå på julmarknaden här i Edsbro, men då det regnade så skippade vi promenaden och tog bilen istället. ;)

Väl framme visade det sig att ganska många ändå var där och trotsade regnet och det luktade gott om den nygrillade korven och alla godsakerna som fanns på borden, det mesta fanns från nybakat, dörrkransar till lotterier och nygrillad korv.
Mysigt var det, vi kunde inte hålla oss utan köpte hem biskvier med smakerna citron och choklar samt hemmabakat knäckebröd, vi köpte även en dörrkrans efter mycket om och men (för vi hade alla olika åsikt om vilken). ;)

 


Tyvärr vart det inte att vi blev kvar så länge men nu är det nog första gången i år jag har lite julfeeling, vi har fixat här hemma med adventsstakar och advents-stjärnor och lyktor med ljus och numera en snygg krans på ytterdörren. <3 <3

Väl hemma dukade vi fram årets första adventsfika, lite julmust, biskvier, pepparkakor, glögg och för mig en kopp med kaffe. <3 <3 <3
Vi tände ett ljus och mös tillsammans, ingen tv eller radio utan bara varandra och allt det goda vi hade att bjuda på, barnen smakade för första gången lite lättglögg.. inte poppis men en liten slurp slank ner hos båda. ;)

Nu ska jag börja förbereda nattningen av barnen.
Hoppas Er 1:a advent var lika trevlig som vår! :)

Av Jessica - 29 november 2015 18:13

Hejsan alla därute! :)

Jessi här igen, jag har mycket att berätta om vårt liv ute i Edsbro men har inte haft ork eller lust att blogga under en lång tid, men nu börjar jag bli lite sugen att starta upp bloggandet igen och då är det roligare att starta den här gamla godingen än våran tänkta gemensamma blogg. ;)

Så ni är välkomna att följa mig här igen!

Mvh Jessi

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards