Nanooks

Direktlänk till inlägg 20 mars 2017

Ny vecka med nya utmaningar

Av Jessica - 20 mars 2017 15:12

Foto från när vi hälsade på Farmor och Farfar i Kapellskär igår.

 

Då var det en ny vecka och just den här veckan händer det rätt mycket, en del kan jag inte skriva om här just nu men kommer försöka berätta under veckan.
 

Efter att ha lämnat Prinsen till skolan och meddelat läraren om att han är ledig både Tisdag och Onsdag åkte jag och Prinsessan hem till Farmor och pratade och fikade lite innan jag fick ge mig av till Norrtälje sjukhus där jag hade en bokad läkartid.
  

Idag var jag på återkontroll jag bett om efter min operation i slutet av förra året, jag har lite problem efter operationen men tyvärr fanns det inte så mycket att göra och så länge det inte blir värre än nu får jag helt enkelt leva med det.
Dock fick jag ut lite bättre smärtstillande för de där värsta dagarna när jag har ägglossning, då jag har som ondast och jag hoppas dessa ska göra att jag kan fungera lite mer normalt de dagarna. Men jag ska väl inte klaga, de få dagar jag har ont varje månad är egentligen ingenting mot att ha så ont varje dag året om som jag haft nu under flera års tid.
Jag har tyvärr Endometrios och hur mycket vi än opererar eller medicinerar kommer jag tyvärr få lida av denna sjukdomen länge till.

  

Vi åt lite lunch med Farmor och Farfar innan vi åkte hemmåt igen, vi hälsade på hönsen där Prinsessan fyndade ett ägg och sedan har vi tagit det lite lungt hemma medans snön dalar ner där ute.

  

Ljuva vår, ena dagen strålande sol och nästa snöar det. :)

  

Vincent

 

Aston

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards