Nanooks

Direktlänk till inlägg 7 september 2017

Vardagsliv

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance


Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.

 

Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och bemöter henne bra trots att orken tryter och att hon låser sig emellanåt.
Det är betydligt svajigare i måendet och orken den här veckan, men hon kämpar på bra och upplever skolan som något positivt vilket är fantastiskt.
 
I morse blev det en låsning just som vi skulle gå in genom dörren till skolan, hon tyckte det var för många barn i korridoren och vände på ett ögonblick och ville åka hem. Men vi stod kvar ute och jag blev tillsagd att bara hålla om hårt så vi stod där ett par minuter och jag tror hon samlade ihop lite ork för sen tog hon mig i handen och sprang in i hallen.
Jag får inte sitta brevid längre, nu duger bara assistenten, vilket är jättebra, jag har hela tiden hållit mig nära men sett till att vara tråkig och tillbakadragen så assistenten kunnat skapa ett kontakt och förtroende.

 

Nu sitter jag i rummet men vid ett annat bord, Jennifer kan se mig och ropa om hon vill mig något men "lektionerna" har hon enbart med sin assistent.

 

Imorgon blir det möte med rektorn och vi kommer även få träffa mentorn samt fhv assistenten.
Där tar vi beslutet om hur vi går vidare de kommande två veckorna, jag kommer se till att vi kör på som de två veckorna som varit. Här ska inget stressas fram, vi tar det i snigelfart så Jennifer inte blir överbelastad.

 

Dagarna här hemma går segt nu när både Jennifer och jag är lite trötta, men senare på eftermiddagen och kvällen är det överlag full rulle igen.

 
Idag var vi ute och mös med hönsen och busade med Alice, som börjar bli bra uttråkad av att vara ensam större delen av dagarna. Aston har ännu husarrest, han får fortfarande smärtstillande och får inte hoppa runt för mycket så han skadar sig igen. Men han tar det med ro, på nätterna och under skoltid är han instängd i sitt rum men övrig tid är han med mig vad jag än gör. <3

 

Ica, min fina lilla tupp som tar hand om sin mini flock av kycklingar så bra.

 

Kakan, som börjar mer och mer se ut att bli en tupp.

 

Edith, mattegris så det heter duga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 6 september 2017 08:00

I helgen som var åkte jag med maken till hans sista Supermotard tävling för i år som var i Borås.  Vi lämnade Jennifer hemma med Farmor och nyopererade katten som lyckades skada sig natten till Fredagen och hämtade Jacob så fort skoldagen var över...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards