Nanooks

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Jessica - 24 januari 2011 17:04

Ja, min dröm finns där långt inom mig, att ha ett eget företag att sköta.
När jag bodde i Motala, under min förra livstid, så var jag så sugen på att starta eget att jag planerade allt som behövdes, ringde kommun, gjorde upp planer, kollade upp lagar och gjorde en budget för omkostnader, priser m.m. för att starta ett hunddagis hemifrån.

Kommunen stod bakom mig, men mitt liv var långt ifrån rosor i andra skeden så jag flyttade inom kort tillbaka till Stockholm och började jobba åt mina föräldrar istället.


Än idag finns min dröm kvar, tänk att ha en lite större gård så jag kan ha stora ytor till att ha inackordering för marsvin, kaniner och andra gnagare och sen ha ett lite mindre personligt hunddagis vid sidan av.

Kankse med möjlighet till vardagstrimming av hundar och marsvin.


Sen till detta en mindre butik med sånt som dem flesta kunder efterfrågar som ;

* Bra foder till hund, katt, gnagare och marsvin.

* Ängshö, av bra kvalitet och till bra pris.

* Halm

* Skålar och flaskor

* Djurvårdsartiklar, som borstar, klotänger, kammar m.m

* Burar, (enbart av lämpliga storlekar) till marsvin, kaniner och hamstrar.

* Hemmabyggda uteburar, (om jag nu kan få Johan med på den biten)

* Hemmabyggda Burskåp åt marsvin eller andra beställningsjobb.

* Ja allt som mina kunder efterfrågar förståss.


Förståss ska det finnas ett litet men bra sortiment med böcker som Mias bok om marsvinsskötsel "Mitt husdjur marsvinet", och aktivitetsböcker för hundar m.m


Men tyvärr är det så att dom flesta ser ner på en om man säger att man vill jobba med djur oavsett vilket slags djur det är. Och man slår undan sina drömmar för att anpassa sig, men en dag.. då ska jag ha min lilla personliga butik som ska ge bra service och vara personlig och bra och inte som dagens stora butiker som finns så gott om idag som inte har kunskap eller intresse att serva sina kunder.
Såna butiker som säljer djur utan att tänka på gällande lagar som att marsvin ska leva två och två, och att man som försäljare SKA lämna med informationsblad om hur man ska sköta djuren.


En fundering som idag dök upp i mitt huvud var att kankse ta över en redan fungerande butik, som tex. en djuraffär kombinerat med hunddagis, vad tror ni?


Mitt huvudsnurrar av ideer och funderingar kring mitt framtida jobb. Men det känns lite bättre att skriva ut här och dela med mig av mina funderingar än att hålla allt för mig själv.


Hoppas ni får en fortsatt fin Måndag allesammans! :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards