Nanooks

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Jessica - 17 januari 2011 17:52

Vi är många som längtar efter att pappa Johan ska komma hem efter jobbet.

 

Det är kväll nu och ute är det kolsvart som alltid här ute i skogen. Men det är så fint när man kan se alla stjärnor på himlen och inte störs av en massa lampor som lyser upp överallt hela nätterna.

Men att gå ut på en promenad denna annars så fina dag har det inte blivit något av, jag tror helt ärligt inte att jag kommer upp till huset igen om jag nu skulle lyckas ta mig ner till gatan utan att bryta några ben.

Vår backe upp till huset är en enda rutchkana av is vilket märks när Johan får ta sats ett par gånger med bilen innan han kan parkera uppe vid huset.


Men vi har varit ute barnen och jag och känt på den lite våriga känslasom ligger i luften, jag har nämligen städat ur alla ute-burar nu när det varit töväder men inte regnat.

Ja, ena buren har jag ännu inte lyckats städa ur.. jag börjar misstänka att det kanske regnade in i den under hösten innan det frös på för allt är fastfruset.

Men vi ska köpa hem lite salt och låta den tina så den blir ren innan sportlovet börjar och vi behöver buren till ett par kunder.


Barnen sov som stockar ute i friska luften och vår kisse höll mig sällskap på burarna och även ovanpå dörren när jag gick in och ut ur marsvinsrummet.

Lilla Zingo


Sen har kom Johan hem lagom till badet, och båda barnen luktar nu gott och är rena och fina.


Det är lika bra det, vi har så många ställen vi ska till dem närmsta dagarna att ett till bad kankse inte hinns med förren till helgen.

Imorgon ska Jennifer till Dagis och jag och Jacob ska hälsa på Mormor och Morfar i Vällingby, om jag kommer ihåg ska jag kika in hos ett par bekanta och hämta lite kläder vi fått av Lena. (Tusen tack!)

På Onsdag medans Jennifer är på Dagis ska jag på möte på habiliteringen och då min mor inte kunde vara barnvakt ska istället Farmor och Farfar vara det. (Tackar i förskott!)

På Torsdag blir det en långväga tur till Anna med familj som vi ska kika över till på lite fika. Det ska bli riktigt skoj och nu gäller det att passa på innan både Jacob och Michaela börjar på Dagis i Mars och Anna och jag inte längre är mamma-lediga.

Ja, restrerande av veckan är inget planerat på, men det kommer säkert ändras på. ;)


Nu ska vi äta lite middag.

Av Jessica - 17 januari 2011 16:29

Och kan man vara annt än glad när sonen just lärt sig att klappa händerna? :)

 

Nu ska det badas barn!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards