Nanooks

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Jessica - 5 januari 2011 21:02

Hejsan


Ja, nu har jag pysslat hemma ännu en dag, vårat sovrum är så rent och fint. Och Johan är nästan klar med lilla hallen.


Jag höll på att bli tokig på försäkringskassan som bett oss ringa när jag blev frisk, men hur många gånger jag än ringde igår och idag blev jag bara bortkopplad pga överbelastning. *suck*
Men idag tänkte jag inte ge mig, utan ringde på en annan linje som inte alls hade med mitt ärende att göra och det funkade! Jag kom fram till en trevlig tjej som snällt kopplade om mig och satte mig längst fram i kön till föräldrapenningen.

Där svarade nästa trevliga dam som snällt och tålamodigt hjälpte till att ordna med mina förälldradagar och hur vi skulle fylla i alla papper vi hade hemma, hon kollade även upp att mitt intyg kommit in ordentligt.

Jag är riktigt nöjd över att ha löst detta problem genom lite finurlighet. :)


Sen blev det till att laga middag, dagen till ära blev det en redig lasagne. *mums*  


Efter att ha lagt barnen så gick jag ut till djuren för att inspektera att alla mådde bra och förståss utfodra och kela lite.

Men när jag kikade in på Martin, som kom tillbaka i Lördags kände jag att nu kunde jag inte dra ut på en riktig genomgång av honom längre.

Och vad fann jag.. jo, hans tänder är i riktigt dåligt skick, han har fått munsvamp och hans rumpa behövde verkligen ett bad.

Jag och en gossig inackordering.


han fick komma in på en noga genomgång med bad, rengöring av tänder och behandling mot munsvampen, hans vikt var bra iaf, så jag ska nu intensiv kolla honom, och behandla munsvampen, kolla vikten och se om honom extra noga nu närmsta veckan. Går han ner i vikt eller blir sämre så får vi ta ställning till då hur vi ska gå vidare.


Hans kompis mår däremot bara bra, min gamla avelspojke Slayer..

..här är snyggingen själv.

 

Nu ska jag kika om vi inte har något gott att snaska på ikväll innan det är natta dags.
Ser verkligen fram emot morgondagen då Johan är ledig! :)

Av Jessica - 5 januari 2011 18:09

När jag var liten var jag alltid så fashinerad av fika pauserna dem vuxna hade två gånger om dagen.

En fikapaus i vårsolen hemma hos mina föräldrar.

 

Jag älskade doften av kaffe och bullar som serverades och jag njöt verkligen av att vara med. Det knasiga var väl att jag oftast inte ville delta i bull-ätandet, jag har aldrig gillat bullar om dem inte är helt nybakade.
OCh inte drack jag kaffe eller saft, jag ville bara ha mitt glas med mjölk så var jag nöjd, det var ju inte själva fikat jag var ute efter utan den gemenskap man känner när alla slår sig ner och småpratar och bara tar en paus tillsammans.


Jag har fått höra om hur jag somnat i matrummet hemma hos min Mormor och Morfar och hur dem vuxna bara viskat orden fika eller kaffe så har jag studsat upp ur soffan och kommit gåendes med en liten barnstol som jag ställt vid vardagsrumsbordet. Det spelade visst ingen roll hur länge jag sovit, för fikat ville jag INTE missa! ;)


När man blev störe fick jag som många andra ungdomar i min familj höra att man är inte vuxen om man inte dricker kaffe, och det spelade ingen roll vad dem sa.. jag tyckte inte kaffe var särskilt gott.

Men en sommar på Öland sa mina föräldrar att nej, nu är du stor nog att dricka kaffe, vill du ha något gott till kaffet så får du dricka en liten mugg kaffe minsann..

Sagt och gjort, jag drack en halv liten kopp kaffe och Jösses vad överskottsenergi jag fick!

Men jag lärde mig även att uppskatta kaffet och ville ha min lilla kopp kaffe även när vi kom hem efter semestern och vissa kvällar hade jag så mycket överskottsenergi kvar att jag bara var tvungen att gå ut på tomten och ränna runt!
 

Det måste ha sett roligt ut med en tonåring som hade så mycket överskottsenergi.. idag lider jag inte av mitt kaffe drickande på det viset att jag måste springa av mig energin, men tyvärr kan jag ibland få ett överskott av missinriktad energi på det viset att huvudet snurrar och jobbar för fullt och jag istället blir jättestressad.


Nu kan jag tänka mig att min Aspberger bråkar lite i bakgrunden, men inte tänker jag sluta dricka min kopp kaffe på eftermiddagen för det, men kankse ska jag skippa kopp nummer två ibland?!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards