Nanooks

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Jessica - 16 januari 2011 21:33

Jennifer prövar mammas stövlar när Zingo kommer strykandes.

 

Jag vet inte vart tiden tagit vägen, men hela dagen har gått och jag har knappt haft tid att sitta vid datorn.

  

Igår hade vi en mysig familjedag med barnen, vi tog oss tid att bygga med Duplo legot men det slutade med att mamma och pappa tävlade i att bygga högst torn, som vanligt. ;)

Sen visade pappa Johan upp sina talang att jonglera med tre stycken apelsiner som vi skulle ge marsvinen. Men att apelsinerna flög lite hit och dit då och då kankse han inte vill att jag ska nämna här..

Jennifer tyckte det såg kul ut när pappa jonglerade så hon försökte hon med fast  med enbart en apelsin som aldrig löft från hennes hand.

Jennifer erbjuder mamma en apelsin.

 

Vi trummade även på dem två trummorna vi har numera, Jacob och Jennifer älskade det! Jag fick även ta ett roligt kort på Johan när han låtsades vara en tokig trummare, men det lovade jag att inte lägga ut här, tyvärr.

Jacob somnade under lunchen, och sov så sött i sin stol. Men vi bäddade ner honom i sängen istället så han skulle slippa nackspärr.

 

På kvällen bjöd jag på Chicken Curry, vilket är vansinnigt gott! :)


Idag har jag tagit itu med barnens rum som numera är rent och fint, och även varit duktig och rensat igenom Jacobs alla kläder och nu finns lite nytt och ärvt i strl. 74 och små strl 80 medans alla 62-68 är undanplockade.

Nu hittar man bra i hans byrå men jag vet tyvärr med mig att den fina ordningen kommer vara som bortspolad om bara 1-2 veckor.


Jennifer äter gröt till lunch.


Jag har nog inte nämnt här på bloggen att Jacob går, han kan resa sig mot möbler sen ett par veckor nu och gå så länge han har något att hålla i.

Han har även börjat säga några ord, två av orden kan man tyda som "titta" och "pappa" eller "Daddy". Trotts Mormors goda insatser i Onsdags så har han ännu inte börjat säga något som ens påminner om Mamma.

Krypa kan han numera göra på ett "korrekt" vis, och det kan gå undan till och från, man får tänka på vart man sätter fötterna numera när man har en hund, en katt en son och ibland även en dotter som kryper runt på alla fyra. ;)


Mina planer att bada barnen förstörs hela tiden av oväntade samtal, sovande barn och annat. Så nu har jag beslutat att dem ska få varsit roligt bad imorgon när pappa är och jobbar. Jag hoppas att Jacob inte gallskriker eller gråter så jag kan visa några foton på honom när han badar med vårt nya badskum och alla nya badleksaker.


Nu ska jag mysa med min make och dotter i soffan.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards