Nanooks

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Jessica - 22 januari 2011 18:39

Jennifer visar upp dagens middag, även om just middagen kankse inte syns så bra.

 

Johan har varit jätteduktig och gjort hemmalagade köttfärsbiffar som var riktigt goda, båda barnen åt med god aptit också.


Vill ni har recept så kan jag lägga ut det här.

Av Jessica - 22 januari 2011 14:52

Diwa.

 

Jag hittade det utan töväder, isen alltså. Den bara fanns där i backen under snön som låg så fint ovanpå och såklart skulle jag drutta omkull på rumpan.

Nellie rullar runt i snön i ett hål hon grävt, medans Diwa är nöjd med att ha pinnen för sig själv.

 

Vi har varit ute på promenad, vilket har gått bra för alla utom mig som sladda omkring medans alla andra höll sig på fötterna. Typiskt nog så druttade jag omkull när vi väl var hemma och jag skulle leta efter en bok i förrådet.

Men nu är en hel hög med Nora Roberts böcker inne så nu behöver jag inte besöka förrådet igen på ett tag.


Nu sover barnen gott i sina sängar och hundarna ligger utslagna på mattorna. Jag hittade en stol vi fått ärva som jag tänkte sy om tyget på, den har nu fått komma in och jag har hittat en tyg som jag tänkte försöka sy om till stolen. Ska bli lite intressant eftersom jag inte är en baddare på att sy.. men försöka det kan jag! :)

Av Jessica - 22 januari 2011 11:19

En glad Prins hemma hos sina Morföräldrar.

 

Tänk vad trevligt vi hade det igår, barnen fick gosa med Mormor och Morfar och god middag fick vi alla, medans vi var på Bio så fick dem även gosa med Morbror Kenneth och kusin Tobbe.

Vi hade hämtat ut biljetterna till filmen bara 10min innan den startade, men det gjorde inget för vi hann iaf i tid.

Och filmen som jag trode skulle vara sexig och rolig hade mycket mera dramatik än jag trodde från början, och den är klart värd att se på. :)


Med oss till Vällingby hade vi barn,hund, katt och packning åt katten, med oss hem hade vi ingen katt utan tre hundar, barnen och packning åt hundarna.


Nu ska vi ta och ha lite mysigt Lördagsfika hela familjen och sen tänkte jag dra ut oss alla på en promenad i kylan och hälsa på hästarna som vi inte träffat nu på ett tag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards