Nanooks

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Jessica - 13 januari 2011 20:42

Hejsan

 

Stella & vår kisse Zingo.

 

Jag ber om ursäkt att jag inte bloggat så mycket senaste dagarna, det har varit fullt upp här hemma med dagis, besök hos Kurator, lämning av djur, besök hos Mormor och Morfar igår och Farmor och Farfar idag.


Idag ringde farmor Tarja och frågade om jag och barnen kunde komma över, och såklart då vi inte hade något planerat blev det en tur till Vallentuna, och jag fräckade lite och ringde Veterinären och hoppades på en tid idag, vilket jag fick nu när jag visste att Tarja var ledig.


Stella har haft öroninflemmation nu till och från i ca 1,5år och då har vi ändå gått till veterinär två gånger och fått behandling som hjälpt till viss del, men symptomen har hela tiden åretvänt. Nu så har hon blivit mycket sämre i sitt öra över julen, och min tanke att gå till veterinären i mellandagarna sket sig då jag låg sjuk.
 

Bästa veterinären J tog emot mig och Stella och trodde efter en nogrann kontroll att det handlade om bakterier av något slag, men när jag hämtade henne en timma senare så berättade han att efter att dem sövt Stella och spolat rent örat så fann dem att hennes truminna var spräckt. Och att hon hade en rejäl inflammation men knappt några bakterier.

Den typen av inflammation var ovanliga och han berättade att det brukar ofta handla om allergisk reaktion, men eftersom bara ena örat var drabbat så vart det lite mer osäkert, allergiska reaktioner påverkar båda öronen.

Nu ska hon iaf äta smärtstillande, antibiotika och jag ska spola rent hennes öra med saltlösning och sen ha i örondroppar två gånger om dagen.

Tyvärr kan det hela kompliseras rejält om hon får i bakterier i öronet nu, så vi får hålla tummarna att alla ev komplikationer håller sig borta så hon kan bli fullt frisk så snart som möjligt.


Vi ska tillbaka om 2-3v igen, för återkontroll, bästa J har lovat att följa upp det här tills hon är frisk.


Jag känner mig bra skakis efter att ha fått veta att hon var mycket sämre än vi trodde, min stackars hund.. jag skulle ha gått vidare med det här från första början och inte lita på den veterinär jag hade då.

Stella är ju inte vilken hund som helst, hon är en viktig del i vår familj och snällare hund finns inte att hitta. Vi kommer göra allt som krävs för att hon ska bli frisk.


Efter en god middag hos Farmor och Farfar med barn och Johan som slutade lite tidigare på dagen idag så var hela min familj trötta.. dags att åka hemåt.

Nu sover båda barnen och Johan som frossat lite och kännt sig tung i huvudet tog just tempen som tydligt visade att han hade feber.

Nu hoppas jag han kryar på sig snabbt igen och att ingen av oss andra blir sjuka.


Jag ska försöka blogga mera imorgon nu måste jag sköta brasan för det är riktigt kallt här hemma. *Brrrr*

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards