Nanooks

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

En summering av 2010.

Av Jessica - 3 januari 2011 12:20

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Ja, jag vigde mig med min underbara make Johan och böt efternamn från Hagenstam till Granvik. Jag blev även akut opererad vilket aldrig hänt förut, detta i samband med Jacobs födsel den 8 Januari.


Höll du några av dina nyårslöften?
Mitt enda nyårslöfte eller snarare önskan var att Jacob skulle vara kvar i magen till v 36.0 och det gjorde han.. på dagen! ;)

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, i år var det bara jag som födde barn inom vår bakantskapskrets.

  

Dog någon som stod dig nära?
Min hund som vi fick avliva i våras, hon saknas mycket här hemma.

 

Vilka länder besökte du?
Jag har bara varit i Sverige i år, vill inte resa med nyfött barn.

 

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Ett jobb som jag trivs på! Eller ja, ett jobb överhuvudtaget skulle inte sitta fel. ;)

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
8 Januari för då föddes vår son Jacob 4v för tidigt. Han vägde 2595gram och var 44cm lång.
12 Juni då vigdes jag och Johan i Vallentuna Kyrka i samband med Jacobs dop.

 

Vad var din största framgång 2010?
Att jag blev Johans fru och att jag blivit mor igen fast till en liten pojke.

Största misstaget?
Att jag tog mitt vatten över huvudet i tron att jag skulle orka med ett eget företag, men det misstaget klurade jag tur nog ut i förväg och planerna på eget företag la jag på hyllan tillsvidare.

 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
En redig förkylning som började med hög feber och frossa som övergick i bihåleinflammation nu över Jul och Nyår.
Den enda skada jag haft är från operationen när Jacob föddes.

  

Bästa köpet?
Jag är nog mest nöjd med köpet av vår barnvagn, den är så lätt att packa ihop och dra och är ändå stor nog för två barn. Den fyndade vi på blocket förra vintern.
Annars är det nog alla pengar vi lagt ner på huset på färg och till stor del på all ny inredning i wc.n som numera är såååå fin!

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Bröllopet, utan tvekan. Men det var väl spenderade pengar. ;)
Annars är det som vanligt, all smårenovering av huset, vi byggde stommen och ytteväggarna på nya farstun och totalrenoverade wc.n i år.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, min sons ankomst förståss! Och likaså att jag nu är Johans fru, med många fina minnen från vår bröllopsdag.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Oj, jag vet inte vilka sånger som skulle påminna mig om det här året.. hmm, kankse ”we speak no americano” som spelades flitigt i Midsommras när vi festade med kompisar i Vallentuna.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog överlag gladare i år i jämförelse med tidigare år. Det har varit jobbiga år nu med chocken över att Jennifer föddes så tidigt för 2år sedan, och sen en jobbig graviditet med Jacob förra året.
Och kan man vara annat än glad när man har blivit vigd med världens underbaraste man och ha fött en pigg och charmig liten son?


Vad önskar du att du gjort mer?
Att jag tränat mera än jag orkat med i år, jag har definitivt märkt av  att min hälsa och kondition försämrats efter Jacobs graviditet och jobbiga förlossning.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Bundit upp mig med min verksamhet med alla djuren. Det har varit en jobbig sommar med kunder i stort sett varje dag, jag måste försöka ta mig några dagar till mig själv och min familj för den här sommaren kände jag mig verkligen låst här hemma.


Hur tillbringade du julen?
Hemma, jag och barnen var sjuka så det vart en lugn julafton i myskläder för min del och bara i blöjor för barnen som hade hög feber.
Vi skulle ha firat hemma hos Mormor och Morfar med mina syskon och syskonbarn.

Blev du kär i år?
Jag fortsatte att vara kär i min dotter och min make. Men en ny kärlek kom in i mitt liv, min son Jacob.


Favoritprogram på TV?
Svårt.. har vissa serier jag älskar.
I år har jag följt bla. Couger Town, CSI, House, Nikita, Big Bang theory, Two and a half men.

Bästa boken du läste i år?
Någon bok har jag inte hunnit med i år. Jag har haft fullt upp med barn, bröllop och djur.


Största musikaliska upptäckten?
Det har jag nog inte haft någon...

 

Något du önskade dig och fick?
Vackert väder på min bröllopsdag! ;)
En ny kamera som är lätt att ta med sig på promenader, fick vi i bröllopspresent av ett gäng kompisar.

 

Något du önskade dig men inte fick?
Ja, finns säkert en hel del.. men det mesta minns jag inte.
En sak jag önskade mig innombords men inte fick i år var nog en dans var med min far och mina bröder på min bröllopsdag.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Ojsan, det vet jag inte riktigt om jag minns, vi  firade mig och min mor samtidigt hemma hos mina föräldrar på min födelsedag. Mina syskon kom över med familjer och vi åt en massa tårta och hade det mysigt.


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, att jag redan i år visste vad jag skulle jobba med i framtiden. Just nu känns den delen väldigt osäker.

 

Vad fick dig att må bra?
Att jag lärt känna mig själv, och att jag numera vet vad som är mina styrkor och svårigheter. Jag var också så mycket tryggare i min roll som nybliven mamma och kände mig lugn och trygg på ett helt annat sätt än jag gjorde med min dotter.

 

Vilken kändis var du mest sugen på?

Hmm.. jag tror faktiskt inte någon kändis kändes särskilt lockande i år. Jag är så himlans nöjd med min familj så varför sukta efter någon annan?

 

Vem saknade du?
Min ”Morfar”. Det har varit ett jobbigt år, speciellt nu till Hösten och Vintern då jag haft drömmar om honom många gånger.
Men nu i mitten av December hade jag en dröm som var olik dem andra och jag tror det var hans sätt att säga hejdå till mig, för därefter har jag inte drömt om honom lika mycket.

Sen saknar jag min gamla kompis Sallie, min underbara lilla pudel som vi lät somna in nu i våras.

De bästa nya människorna du träffade?
Den var svår att svara på. Ja det blir nog bla. Mikke en ”gammal” kompis till Johan som är en trevlig ny bekantskap, då han flyttade tillbaka till stan från Norra Sverige, han var även Toastmaster på vårt Bröllop.
Annars är det nog Michaela som visat sig vara en riktig personlighet.

 

Mest stolt över?
Det är utan tvekan att jag lyckades föda fram en frisk och fin son! Och att jag numera bär min makes efternamn!


Högsta önskan just nu?
Att jag ska bli frisk från min segdragna förkylning, och att  jag inom kort ska hitta mitt drömjobb, så jag slipper gå arbetslös nu i vår.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards