Nanooks

Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Dyrt vetrinärbesök...

Av Jessica - 24 november 2009 16:17

Hej


Ja, som rubriken säger så var vi på ett dyrt vetrinärbesök idag med vår katt.

Det hela började i Söndags när Zingo kom in och åt bara några tuggor mat innan hon kräktes upp allt igen. Hon var sedan ute ett dygn och kvällen efter hände samma sak hon kräktes bara hon såg maten, och gjorde "nys-ljud" och verkade allmänt konstig. Så vi pratade med veterinärer som tyckte vi skulle in akut redan igår, men det skulle ha kostat närmre 1600kr bara att komma in och träffa vetrinären då och eftersom hon iaf var pigg valde vi att avvakta tills idag.


Så efter morgonens besök på Bm, där Johan fick sin spruta, och en snabbvisit hos Farmor och sedan ett ultraljuds-besök i Täby fick vår lilla katt äntligen träffa en veterinär.

Men det var svårt att veta vari felet låg och i samband med röntgen så fick hon lugnande och det var efter detta dem fann ett grässtrå som fastnat uppe i gommen och om börjat ta sig ut genom nosen, som var hela orsaken till hennes kräkningar. Stråt är nu borta och hon verkar mycket mera glad. Men vi vart inte lika glada när räkningen på 2500kr kom.. allt för ett grässtrå. *suck*

Men vi ska skicka in papper till vårt försäkringsbolag och borde därmed få tillbaka närmre 1000kr iaf.


Som grädde på moset skulle nu Zingo inte äta torrfoder utan helst blött foder det närmsta dygnet men vår härligt kräsna kisse anser inte att blötfoder är ätbart så hon har ni försökt sno åt sig lite hundmat istället.. vilken katt äter inte blötfoder?!

Ja, förutom blötfoder är det tveksamt att ost, räkor och annat smått o gott verkligen är ätbart.. kan ju lungt påstå att min tidigare kisse Wilsson inte alls var kräsen på  detta viset. Han fick man snarare låsa in om man skulle frossa i räkor eller liknande för han hade inga spärrar vad gällde att hoppa upp på bordet och sno några räkor om han fick chansen. ;)


Jo, när vi var i Täby passade vi på att äta lite lunch på "Vännernas krog" och likaså att köpa mina mjukis-kläder jag behövt ha ett bra tag nu, då alla mina nuvarande mjuka mamma byxor gått sönder. Så nu ska jag inte behöva fler mamma-kläder. Dem här mjukis-kläderna är ju perfekta att ha på BB när vår son kommit oxå.


Nej, det har varit en lång dag och nu ska vi ta det lungt här hemma.

Hoppas ni haft en trevligare Tisdag än vi har... ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards