Nanooks

Alla inlägg den 20 november 2009

Av Jessica - 20 november 2009 22:01

Hejsan


I förmiddags hade jag tid till min BM, och för andra ggn den här graviditeten kunde Johan följa med och lyssna på vår sons hjärtljud m.m

Vi bokade nytt läkarbesök i slutet av min sjukskrivning, ny tid till min Bm och vi fick även veta att Johan kunde vaccineras hos vår Bm för att skydda våra småttingar. Så han ska tillbaka till Bm på Tisdag. Är jätteskönt att veta att han kan få vaccineras där nu när all vaccin hos vår doktor och alla andra läkarmottagningar i Vallentuna är slut.


Sedan hade jag idag turen att ha en lung dotter att passa medans Johan böt till vänterdäck efter Bm-besöket. Så efter lite lunch kunde jag för ovanlighetens skull lägga och vila mig medans Jennifer lungt lekte i sin säng tills Johan kom hem igen.


Jag bloggade inget igår, för det hände väl inte så värst mycket här då.

Vi firade vår 3års-dag och åt lite finare på kvällen. Jennifer hade feber under eftermiddagen så vi stannade hemma och tog det lungt, johan passade på att byta bromsbelägg på min bil under dagen oxå.

Enligt min mor så brunstade även marsvinet Wilma igår, då Casper verkligen varit i farten hela tiden. Så fhv är det nu bara 69dagar kvar till nedkomst för Wilma. *längtar*


Imorgon får vi se hur mycket vi hinner hemma, fhv lite knäckbak åtminstonde, sedan ska vi till Vällingby där min mamma ska hjälpa Johan att laga en jacka och sedan ska vi in till stan och träffa Ninjariders gänget. Vi (läs dem) ska bowla och sedan är det middag på Broncos Bar. På vägen hem så hämtar vi upp Jennifer som då troligen är helt slut efter en massa timmar med bus hos sin Mormor och Morfar. ;)

Av Jessica - 20 november 2009 22:00

Hejsan


Idag har vi varit och hälsat på Jennifers Mormor och Morfar i Vällingby, vi kom tyvärr dit rätt sent så hann inte baka allt jag hade tänkt mig, men en sats med Polkagrisknäck har vi iaf fått ihop! :)


Här har ni  receptet, som ger ca 75st


Ingredienser:

2 dl vispgrädde
2 dl ljus sirap
2 dl socker
1 dl polkagrisar
4-5 droppar pepparmyntsolja
2 msk smör


Gör så här:

Blanda grädde, sirap och socker i en tjockbottnad kastrull. Koka utan lock, rör om då och då tills smeten håller kulprovet: häll några droppar av smeten i iskallt vatten och rulla till en kula som ska vara fast till hård. Koktid ca 15 min i en vid kastrull eller ca 30 min i en kastrull med mindre botten. Krossa polkagrisarna, hälften i taget, i en mortel. Rör ner pepparmyntsolja, polkagrisar och smör i smeten. Fördela smeten i knäckformar. Låt stelna. Förvara i kyl. Tips: Vill du hålla dig till vanlig knäck är det bara att byta ut polkagrisarna och oljan mot 1dl skållad och grovhackad sötmandel.


Jennifers Mormor, Morfar och pappa tyckte det var gott iaf. :)


Imorgon ska jag försöka hinna baka lite vanlig knäck och chokladknäck oxå.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards