Nanooks

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Jessica - 10 november 2009 21:04

Hejsan


Imorse vart det att gå upp lite tidigare så hundarna, Jennifer och jag skulle hinna äta frukost och göra i ordning oss.

Sedan bar det av till vetrinären.

Väl där fick jag ta in hundarna bakvägen in i ett rum, sedan gjordes en ganska grundlig koll av Stella som tyvärr börjat få lite tandsten på den allra bakersta tanden. Och Sedan hade hon mycket kladd i sitt högra öra, men med en koll visade det sig inte finnas några skabbkvalster i örat iaf. Men nu ska hon tvättas rent ordentligt i örat lite tätare så ska hon bli bra igen. Annars var hon iaf fullt frisk.

Sallies tur, hon var inte alls lika medgörlig.. hon strävade emot så gott det gick med att bla hoppa upp på min axel och pipa konstant.. så vetrinären fick kalla in en assistent som fik tjuvhålla Sallie.

Henne var det ju ingen fråga om problem med öronen, hon har ju börjat få öppna sår nu och många förhårdnader på öronen. Och hörselgången var ganska rejält igentäppt, vi ska försöka rensa lite päls om dagen här nu, men vi kulle inte ta allt på en gång (som jag brukar) för då kunde hon tydligen få en överreaktion och behöva mer behandling.

Nu ska hon, Stella och kissen behandlas mot rävskabb (läs all typ av skabb) men blir det ingen förändring inom 2v så måste vi undersöka vidare om det är något annat.

Efter nerrakning av öron och renskrubbning fick Sallie sin första tratt på huvudet, sedan vart hon som tokig av att inte kunna klia sig, men det är jättebra då kliar hon inte hela tiden upp nya sår.


Nu pågår medicinering m.m för fullt. Och mina stackars hundar kommer nu få vara isolerade i en månads tid.

Här har ni stackars Sallie som inte är särskilt glad.


Efter veterinär, apotek och lite handling på ICA så kunde vi äntligen åka hem!

Väl hemma efter kl 13.00 så vart det lunch för mig och Jennifer och sedan lite vila, då vi båda var riktigt trötta.

Johan slutade liiite tidigare, och efter ha åkt ett ärende kom han hem redan före 17.00 Det var länge sedan! ;)


Så då vart det att börja laga middag, vilken idag blev en pastasallad med grillad kyckling, och jag tog nog i lite väl för nu efter middagen är det minst 4/5 delar kvar! Jag gjorde visst mat för ett helt kompani!


Nu har vi just behandlat katten (som får vara ute inatt) och båda hundarna så Johan äntligen kunde smita ut i garaget och mecka vidare på sin KTM.

Johan fick även ett oväntat samtal av min svåger (min syrras man) som frågade om lite hjälp till helgen med deras garage, och efter lite eftertanke och planering ska Johan vara där tidigt på Lördag och om deras dotter Emilia är frisk tills dess kommer jag nog kika förbi under dagen så Jennifer får leka med Alexander och Emilia lite. Men det blir inget längre besök med hundarna kvar hemma, jag vill inte lämna dem allt för långa perioder.


Här har ni några nytagna foton på vår lilla tjej som nu korta stunder kan stå upp i sängen utan stöd.

Bilden överst är lite suddig då hon vinkade till kameran. ;)


Nej nu  kom Johan in, och jag ska se på House.. återkommer imorgon! :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards