Nanooks

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Jessica - 8 november 2009 13:10

Hejsan


Ja, dagen till ära ska vi åka och hälsa på både Farfar och Morfar för att gratta dem på deras dag! :)

Men planerna har blivit lite omvända och nu blir det Farfar som vi behsöker först och sedan Morfar.


Jag tänkte göra en tårta till var och en av dem, men pga pla-ändringarna hinns det inte med. Jag kommer nog göra en tårta i Vällingby som vi bjuder på där och sedan tar hem resterna av till Johan. ;)

Det blir en variant av Annas banan och chokladtårta.. men med marsipan på och sedan kommer tårtan formas till en slips! ;)

Ska försöka komma ihåg att ta ett foto och lägga ut sen.


En tråkig sak idag var att när jag började raka Sallies tassar och nos så tjöt hon till rätt rejält när jag kom åt ena örat.. och vid noga inspektion visade det sig att hon hade små, små kala fläckar på örat.. så nu vart jag väldigt orolig att det rörde sig om skabb!

Efter lite efterforskning på internet om symptom så stämmer allt tyvärr väldigt väl in på Rävskabb. :(

Så imorgon bitti blir det till att ringa runt till vetrinärer och fhv kan jag få tid redan imorgon annars på Tisdag så jag kan börja behandla Sallie och antaligen även Stella. Nu håller jag bara tummarna för att Rävskabb inte smittar till katt, kanin och marsvin oxå.. och att jag måste behandla dem alla! *pust*

Det finns ju en hel del djur här i huset;

1st kanin

2st dv.pudlar

1st katt

8st marsvin


Jag räknar tyvärr med en härlig nota oxå då dem troligen måste ta hudprover, och jag vet ju hur dyrt det var förra vintern med ringormen på marsvinen! Lär säkert gå på 1500-2000kr bara att få diagnos. *suck*


Nej, nu kommer snart Johan in så dags att packa allt till Jennifer och klä henne lite finare å vi kommer iväg.

Ha en härlig Fars dag nu alla pappor!!!! *kramar*

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards