Nanooks

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Jessica - 6 november 2009 19:00

Hej


Idag har jag inte gjort mycket nytta hemma, efter en orolig natt så vaknade jag tidigt av att dem tömde tanken (som i nya sovrummet är rakt ner under sängen), det gick omöjligt att sova medans det hände! ;)

Efter att ha somnat om, tillslut, så kom sopbilen oxå.. och inte är dem tystlåtna heller.. *suck*

Så helt slut låg jag i sängen och insåg att det bara var o glömma att få sova ut idag, så gick upp och åt frukost och skötte Jennifer.

Sedan tog jag det lungt och vid 12.00 la jag mig för att vila.. och eftersom Jennifer vägrade tog det ung 30min innan jag tillslut kunde lägga mig coh blunda utan en stortjutande ettåring bara en halvmeter bort.

Jag var såååå slut när klockan ringde men hade ju tid att passa.. kl 14. måste jag vara i Vallentuna hos min BM.


Bm-besöket:

Ja, det började med att jag frågade om det var "normalt" att ha ett rejält "tryck neråt"?! Då jag hade det länge nu i lördags, och jag hade väldigt jobbigt att ta mig för något.Som svar fick jag veta att det inte var normalt, och att jag nästa gång bör kontakta förlossningen för rådfrågning och ev åka in för koll. Hon verkade fundera på den här händelsen en hel del medans vi gjorde rutinkontrollerna som kolla blodtryck, lyssna på hjärtat och mäta livmodern.

Så efter att länge stirrat på datorn sa hon att det var länge sedan jag gjorde koll hos läkaren, dvs kollade livmoderetappen m.m., och hon tyckte med tanke på hur mycket Sammandragningar jag har och speciellt med den händelsen i lördags att jag borde kollas nu.

Hon frågade mig även om jag kunde ta det lungt och vila en stund varje dag, om jag fick sammandragningar osv. och jag sa att tyvärr.. det hänger helt och hållet på Jennifer. Vilket oftast innebär att jag inte kan det, men idag hade jag fått ligga i en halvtimma och det kändes som en lyx! :)

Men hon verkade orolig, och efter att ha funderat länge frågade hon om jag kände att jag behövde ta det lugnare om vi skulle fundera på sjukskrivning, förståss måste detta ske via en läkare... men hon sa att det kanske var dags att fundera på det med tanke på min förra graviditet, och allt som händer i denna..

Men jag sa ifrån, inte har jag sååå ont att jag måste bli sjukskriven, eller ja, det beror ju på.. är jag på väg att föda och min livmoderetapp är påverkad så får jag väl bli det, men det känns inte fysiskt som något jag vill just nu.


Aja, nog om dessa tråkigheter.. på måndag ska jag lämna in urinprov (ifall jag har urinvägsinfektion), och på Torsdag har jag tid till läkaren. Sedan får vi se vad som sker. Nu håller vi tummarna för att barnet inte är på väg ut iaf, så Johan kan jobba några veckor till.


Johan vart inte alls glad över det min BM sagt, men nu får vi se det som så här.. vår lilla kille måste stanna i magen så länge som möjligt. Om han föds för tidigt kommer han ju högst troligen må sämre än Jennifer gjorde och det viktigaste är hans hälsa. Och jag kommer göra vad som krävs av mig för att hålla kvar honom så länge som möjligt.

Men det finns ju inga garantier, inget som kan stoppa en för tidig förlossning, tyvärr.. :(

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards