Nanooks

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Jessica - 1 november 2009 19:51

Hejsan!


Igår firade vi Johans 25-¨års dag lite i efterskott pga jag varit sjuk, men det var ett mindre firande med enbart kompisar.

Dem som kom var

Anna och Stefan, Ja, Johan blev jätteglad över sin present, speciellt det som låg under handdukarna. ;)

Micke, en gamal skolkamrat till Johan som vi inte träffat så ofta. (Framförallt inte jag) Var kul och träffas iaf! :)

Martin, som kom sent som vanligt.. ;) Men måste bara tacka för presenten, den var jättefin, och tack Anna för tipset med blå glödlampa, den används varje kväll nu! :)


Anna hade snällt nog bakat en tårta, med banan och skumbananer på.. Jättegod!

Och jag bakade en massa kladdkaksmuffins, men Johan trodde nog ett helt kompani skulle komma.. förnär han skulle handla lite inför kalaset.. så ja, han handlade en hel del som tex. stort paket med kakor fast vi hade en del hemma, och mängder med bullar.. !!!
Nu har vi fortfarande massor av muffins, kakor och bullar här hemma, och jag äter enbart muffinsen. ;)


Sedan vart det middag, men bara Martin kunde stanna kvar. Efter att han åkt runt 21.. var vi inte vakna länge utan däckade allesammans straxt efter 22. :)


Idag vart det rörigt, för igår blev tanken till vår wc full! Så vi kan inte gå på toan längre! *panik*


Så idag åkte vi förbi Joacim och lämnade av gamla sängen och hämtade upp deras marsvin m tillbehör.
Sedan förbi Bauhouse där vi inhandlade lite saker för att kunna gå på muggen här hemma. Sedan till Vällingby därvi firade Johans 25-års dag och likaså Pedros födelsedag (Joacims yngsta plastbarn).

Sedan packade vi in alla bord o stolar mina päron lånat av svärförälldrarna och lämnade av dem på vägen hem. Väl hemma lämnade vi ut dem två inackorderingar som varit här i ca 1,5v.


Nu så stortjuter Jennifer.. dags o natta.. nog skrivet här helt enkelt! ;)

Av Jessica - 1 november 2009 19:40

Hejsan


Idag har jag haft mycket att tänka på inom min marsvins-verksamhet.

Jag hämtade hem dem 3st grabbarna från min bror, en av dem ska imorgon åka hem till mina päron med en flickvän och paras. Sedan ska han kastreras.

Dem andra två grabbarna ska jag se hur pass bra dem fungerar ihop, går allt bra kommer dem bli till omplacering inom kort.

Sedan har jag Suzuki kvar här hemma som sitter själv, som ska säljas till ett hem med en kompis annars måste jag ordna fram en kompis till honom. Han ska iaf omplaceras.

Så har jag en till dam, som tyvärr kastade sin kull, men hon ska få bo hos Stina över vintern och göra ungar där istället. Men hennes partner ska på utställning utomlands om två veckor så hon får vänta på att han kommer hem från den först. ;)


Sedan har jag min kastrathane Pendelum här oxå, som fhv ska placeras ut i en familj som behöver en hane som sällskap. Men han omplaceras inte, utan lånas ut. Han ska vara i min ägo, och får inte omplaceras eller säljas vidare utan ska tillbaka till mig om familjen inte vill ha honom kvar.

Ev kommer hans kompis senare oxå bli redo för utlåning.. men inte just nu, för tills Casper är kastrerad så måste han sköta min flock.


Och sedan är det nu ca 3v kvar tills Molly och Soda kommer tillbaka, dem är ju utlånade på prov till Jari m. familj just nu.


Ska försöka ta tag i storstädning och fotografering av alla djur som ska på utlåning eller omplacering under veckan som kommer.

Tyvärr hade förståss dem tre hanarna som kom hit idag static så dem ska badas i matolja imorgon.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards