Nanooks

Alla inlägg den 11 november 2009

Av Jessica - 11 november 2009 18:27

Hejsan


Dagen började tidigt inatt, då Jennifer ville ha mat vid 03.00 och Johan vaknade och inte mådde bra, efter en temp visade det sig att han hade feber på över 38grader..

Efter att klockan ringde på morgonen så tog han tempen igen, och beslutet vart att stanna hemma idag. Han fick dock åka och byta bil med sin bror som behövde verktygen i Johans bil för att kunna jobba.

Sedan har jag knappt sett Johan.. han har mest sovit hela dagen, han kikade fram efter lunchen och åt lite mat sedan hamnade han i sängen igen. Men lika bra det, det är ju så man blir frisk.


Jennifer har visat sina sämre sidor idag, genom att inte vara lättroad, vare sig böcker, bus, nya eller gamlaleksaker dög innan hon sovit en stund efter 13.00 Så någon lugn lunch vart det väl inte.

Egentligen borde jag väl ha passat på att sova när hon gjorde det då det inte vart mycket sömn inatt med en livlig bebis i magen som hittat insidan på mina revben.. och där är det allt annat än bekvämt att bli sparkad kan jag säga. *suck*


Men det vart att ta det lungt i soffan istället, jag har iaf kört två maskiner tvätt varav en är dem gardiner vi ska ha i jul, som behövdes tvättas och sen strykas. Jag passade även på att stryka en del lakan och påslakan.. men efter att ha tagit ner tvätten som var torr så fylldes den kasse jag äntligen lyckats stryka och få bort. *pust*

Att stryka är verkligen tråkigt, och ett jobb som aldrig tycks försvinna!


Jag pratade även en del med min kompis Anna idag, och fick en massa foton hon tagit på jennifers dop.. ska slänga ut några här lite senare så ni får se. :)

Jennifer var såååå liten på sitt dop, det känns konstigt att veta att vi snart har en så liten bebis till här hemma. Men gud vad jag börjar längta efter honom nu.. (fast han kan gott stanna i magen i minst 5v till!)


Imorgon ska jag till läkaren på Barnmorskemottagningen, och bla kolla livmoderetappen m.m

Fhv är allt oki, och ingen påverkan har skett så vi kan slappna av ett tag till.. men man vet ju aldrig. Hoppas åtminstonde inte limoderetappen är under 3cm, då kommer jag ju högst troligen bli sjukskriven direkt och bli sängliggandes resten av graviditeten.. Så hjälp mig och Johan och håll tummarna för att vår lilla kille inte tänkt komma ut riktigt ännu! *håller tummarna*


Nu sover snart Jennifer igen, sittandes i sin säng.. hur bedårande är hon inte?! ;)

Efter att fotona togs, fick hon bäddas ner ordentligt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards