Nanooks

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Jessica - 29 november 2009 15:23

Hejsan!


Igår morse vaknade jag med lite magont vid ung. 10:30.. skönt med sovmorgon! :)

Johan var iväg på förmiddagen och kom hem närmre 12.00 igen.


Jag passade på att tömma och fylla diskmaskin, elda lite, bädda sängen och plocka ihop Jennifers leksaker.. när Johan kom hem fick han dammsuga så det var fint tills våra gäster skulle komma. :)

Jag mådde dock fortfarande inte helt bra till lunchen och valde att hålla en diet i form av musli och filmjölk med en kopp the till.


Sedan kom Cissi och Christopher äntligen hit! :)

Vi hade det trevligt och tjuvstartade advent lite med glögg-the åtmig och Johan, kaffe till Cissi och Christopher och förståss knäck, pepparkakor och alkoholfri glögg!

Johan bakade även en kladdkaka som var jättegod! (Det var inte mycket kvar av den imorse.) ;)

Sedan vart det att vi bjöd dem på middag oxå, lite köttfärs med pasta som Johan lagade.. jättegott vart det! :)


Men min mage ville sig inte riktigt och jag hade konstiga oregelbundna sd hela dagen.. så det var tur att vi hade just dem gästerna här för dem lekte med Jennifer hela tiden och på kvällen bad Cissi om att få bada Jennifer oxå!

Ja, självklart fick hon det! Men hon fick en varningens ord.. det blir väääldigt blött när Jennifer badar.. hon kom snart på varför.. ;)

(Jag filmade detta lite.. men lägger ut filmen här vid ett annat tillfälle.)


Vi fick även hjälp med disken då Cissi diskade och fyllde på diskmaskin, tusen tack! Själv kände man sig väl rätt onyttig, men när jag har en massa sd så måste jag ta det lungt så vi inte får igång förlossningen.

Christopher matade även Jennifer.. och lät henne leka med sin mobil som lät när man ruskade på den.. Mycket uppskattat av jennifer måste jag säga! Idag ruskar hon alla leksaker men ser ytterst irriterad ut när dem inte låter som Christophers mobil. ;)


Här får ni njuta av lite foton tagna igår.. synd nog blev det mest en massa oskarpa bilder.

Här ser ni Christopher och Cissi som hjälps åt att borsta hår och klä på henne när hon badat klart. :)

Dags för en ren pyamas..

Med lite borstat hår och insmort ansikte ser man bra gosig och nybadad ut. ;)

Jennifer var en liten rackare som försökte pilla på datorn hela kvällen.. fast hon inte får. ;)

Så här trött ser man ut efter en fullspäckad dag med lek och bad.. dags att natta!

Av Jessica - 29 november 2009 13:46

Hejsan


Jag ska försöka blogga "ikapp" lite nu..

Här kommer lite foton tagna i Fredags när Jennifer satt i sin stol och pratade med Morfar som fånade sig lite. ;)

Vad gör Morfar egentligen?!

 

Ja lite fundersam blir man nog allt.. ;)

Efter fikat, då fotona togs, så åkte Mormor, jag och Jennifer en snabb tur till Vällingby C och sedan till Coop och storhandlade.

Denna gång fyllde vi varsin kundvagn! Det har vi aldrig gjort förut.. men det kändes väldigt bra att handla hem allt vi behövde, hemma i skafferiet, kylen och frysen var det ju i stort sett tomt! Liite onödiga saker blev det nog.. som pepparkaksdeg, mandelmassa och blockchoklad.. men jag köpte heller ingen läsk eller godis av ngt slag.. och handlade alla billiga varor jag hittade i storpack och erbjudanden och i slutändan med två rabattkuponger på bla blöjor och 50krs kupong m.m så hade vi dragit av lite över 300kr på den totala avgiften..

Tänk vad glad man blir när man inser att man handlat så passa duktigt att man "indirekt" tjänat lite över 300kr! *stolt*


Och jag måste säga att jag är inte bortskämd med att maten står klar på bordet efter att man har varit och storhandlat. Tusen tack Morfar Bosse! ;)


Och efter en god måltid och en hel del prat med Mormor Monica så var klockan redan 20.00 på kvällen så vi vände hemåt. Och söta Jennifer somnade ovaggat på kvällen.. ;)

Men tyvärr även fast vi tagit det såååå lungt och Mormor dragit två vagnar så hade jag en del sd på kvällen.. så all upplockning av varor skötte Johan.

Tack älskling!

Så här sött somnade hon ovaggat på kvällen.. och såklart med Ior hårt hållen i famnen. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards