Nanooks

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Jessica - 26 november 2009 19:50

Hejsan


Idag har det väl inte hänt så värst mycket.

Johan har fortsatt att rensa papper och jag har betalat räkningar och busat med Jennifer. ;)   Ja, vad mer har vi gjort.. *funderar*


Jag har skrivit en rejäl lista på saker vi behöver handla (i matväg) men eftersom båda har dåligt med pengar då försäkringskassan har 30dagars behandlingstid på alla inlämnade dagar för tillfällig föräldrapenning m.m så kommer det dröja innan vår ekonomi är på rätt köl igen.. (man kan bara ansöka ett visst antal dar i taget och inte framåt i tiden, oavsett om vi vet att jag är sjukskriven tom 11dec).

Vad irriterande det är med försäkringskassan.. det är ju inte som att vi inte har pengar.. vi bara vet aldrig när vi får dem och räkningarna väntar ju tyvärr inte på vår inkomst utan kommer som ett klockverk i slutet av varje månad. *morr*


Och eftersom detta blir lagom till jul så vet jag inte riktigt hur vi ska ha pengar till julklappar åt Jennifer ens en gång.. *suck*


Jag fick agera bollplank imorse oxå.. både min "lille-bror" och min mor ringde och behövde avreagera sig på lite saker. Kul att kunna återgälda den tjänsten till och från. ;)


Jo, en kul sak måste jag berätta om..

Imorse satt katten och "nös" i vardagsrummet och Jennifer som stod i sin säng tittade på katten och tyckte väl det hela bara såg för roligt ut för efter varje nysning kom det ett sött skratt från henne. Tänk vad kul det är att se en katt nysa! ;)


Till middag blev det kycklingwok.. vi lyckades trotts att vi inte hade någon sötsur sås.. det vart riktigt gott! :)

Nej nu ska vi titta på SOS Gute och medans jag vräker i mig mina goda chokladknäck frossar Johan i ostbågar.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards