Nanooks

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Jessica - 13 november 2009 14:55

Hejsan


Ja, vad ska jag säga.. jag funderar på vad jag kan göra nu när jag är sjukskriven och helst ska sitta eller ligga och bara ta det lungt. För något mer än sova måste det bli annars blir jag tokig!


Så kom o tänka på Julen och vad jag ska ge bort i julklappar, det jag funderat på än så länge är detta:


Julgodis, som tex romrussin marsipanrulle med mörk choklad, eller kankse med conjak, eller den alkoholfria varianten med enbart mörk choklad eller min favorit med ljus choklad o nötter.. *mums*

Jag kommer lägga ut bilder på hur dessa görs närmre jul.. för detta är ju bara ett måste till Julafton!

Julgodis, knäck.. en favorit med eller utan nötter i. Brukar gå alltid gå hem hos barnen! Hemmalagad förståss.

Julgodis, dem klassiska med marsipanfiguriner och pepparkakshus.. men sånt vill barnen helst göra själva.


Pyssel, En kul present att ge ska ju helst vara personlig oavsett pris. Och jag har hittat en riktigt kul idé! Villket är att omformatera ett fint fotografi till ett mönster för pärlor! Det blir i sutändan en fin, personlig tavla med lite tanke och jobb bakom. :)

Pyssel, En annan kul idé är ju att ta fot och handavtryck på tex. Jennifer i lera, eller färg och rama in i en "dubbelram" så man kan ha ett fotografi bredvid på Jennifer i det här fallet. Är kul och ge och hur mycket mer personligt kan det bli? Och i  den presenten har verkligen barnet medverkat oavsett ålder. Funkar ju mer djur oxå, fast tassavtryck i dem fallen..

Pyssel, Eller så gör man som min kompis Anna.. en riktigt ball grej.. att helt enkelt gipsa magen och dekorera denna efter smak, med tyg, tapet, färg, eller text.. En annourlunda present men som är personlig. Fast bäst att göra nämre v 37. (Jag har ju inte så stor mage att skryta med än).

Pyssel, varför inte låta Jennifer måla sin första tavla på tex. en canvasduk, och ge bort? Första konstverket! :)


Har ni fler ideér som man kan ge bort? Snälla rara kom med idéer och gärna tips på hemsidor eller bloggar med kul förslag på saker man kan ge bort i jul som är lite mer personliga.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards