Nanooks

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Jessica - 23 november 2009 15:11


Hej

 

Katten mådde dåligt igår kväll och kräktes inne, hon gjorde om samma sak imorse så nu ska hon gå på dietmat (dvs fiskbullar) för o se om hon fått i sig något olämpligt som magen behöver rensa ur. Blir hon inte bättre till slutet av veckan får jag antaligen boka ett vetrinärbesök igen. *suck*

 

Nu i höst har jag haft maximal otur med mina djur, Stella fick kennelhosta i September (trotts att hon vaccinerats mot det), sedan  fick Sallie rävskabb (vilket nu katten och båda hundarna behandlas för), och nu en katt som kräks utan anledning..

Jag har även problem med marsvinen då mina två honor som skulle ha fått sina kullar ung. nu inte alls blev dräktiga. Och nu måste paras om. Så stackars Suzuki kommer inte få ett nytt hem till jul heller, han behöver ju en ny liten kompis och det verkar ju dröja med sådana här.. och Stina Thörn som jag annars brukar kunna lura till mig en bebis av har förlorat alla honor som var dräktiga så hon har inte heller några bebisar till jul. *suck*


Vet du någon som har en marsvins bebis (hane) mellan 5v-3mån som söker nytt hem till en billig peng så hör gärna av er!

Jag omplacerar mina marsvin för 150kr/paret så vill inte gå back allt för mycket. Jag skriver kontrakt med mina köpare och har nya hemmets adress m.m och kan nya hemmet inte ha marsvinen kvar så har dem garanterat ett hem här hos mig, då jag tar tillbaka dem.


Ras och färg spelar ingen roll... bara marsvinet är friskt. :)

Av Jessica - 23 november 2009 14:37

Hejsan


Idag har vi hälsat på farmor Tarja, Jennifer fick komma ut på längre promenad med Tarja och Sigge innan hon somnade. Mamma (dvs jag) var sååå trött efter att inte kunnat sova inatt så jag följde i Jennifer exempel och la mig och sov en stund jag med. :)

Johan har passat på att hjälpa sin pappa lite med deras renovering av tvättrummet.


Igår kunde jag inte blogga då våran uppkopplning helt enkelt inte fungerade, efter timmar av pyssel från Johans sida lyckades han uppdatera och ge oss lite bättre mottagning än vad vi haft på sistonde. Så nu ska jag fhv kunna blogga utan att internet kopplas ner hela tiden.


Igår var vi och firade min brorson Torbjörn som fyllde 18år i Fredags, och träffade hela familjen och Jennifer lekte med sina kusiner Alexander och Emilia med lite duplolego som Kenneth letat fram från vinden. :)

Efter passade vi på att åka förbi min plastmormor, men hon var inte hemma så ringde henne senare på kvällen igen och grattade henne då hon fyllde år igår.


Väl hemma så städade jag ur två burar och matade alla marsvin och förståss kaninen. Och innan jag var klar med detta kom Jari m barn och lämnade tillbaka Soda och Molly (två marsvin) som dem lånat den senaste månaden. Men intresset hade väl bara funnits i början så blir nog inte några marsvin i julklapp där inte.

Stackars Soda måste nu tampas med gammeltanten Alma igen, som jagade henne runt i buren. Tur att dem har så gott om utrymme då det just nu bara är 4st marsvin i en bur på 2mx90cm.


Nu sitter Jennifer iaf och äter lite smörgåskex och dricker vatten.. snart dags att röra sig hemåt och se till hundarna och börja fundera på middag.

Nej, nog skrivet här nu. Jennifer vill ha lite mer uppmärksamhet.. ;)

Ha en fortsatt trevlig Måndag allesammans! :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards