Nanooks

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Jessica - 5 november 2009 14:51

Ja, efter en del fotografering av marsvin måste jag ju fota mina andra busfrön oxå!


Nu vart det bara en bild som vart någelunda bra, men Sallie förtjänar iaf lite plats här på bloggen.

Det har förutom allt jobb ute, varit ganska lungt här inne. Jag passade ju på medans Jennifer vilade, och nu är det fullt ös på henne igen. ;)


En diskmaskin har just gått klart, och jag borde ju passa på att köra en tvättmaskin nu oxå.. Tänk, för inte så många år sedan bodde jag i en lägenhet med Johan utan vare sig tvättmaskin eller diskmaskin, vi diskade efter varje måltid och nu med bara en liten till i huset körs diskmaskin minst en gång om dagen. Och tvättmaskin skulle väl behövas köras en till två gånger om dagen. Och då har Jennifer inte ens börjat på dagis, och lill-brorsan har inte kommit ur magen!

Hur många maskiner tvätt och disk kommer inte behövas när barnen är lite större och går på dagis, skola och andra aktiviteter? *pust*


Jag har kikat på omröstningen här vid sidan, och har sett tre personer rösta på alt 2, dvs att min lill-kille kommer födas för tidigt men åtminstånde efter v30.. hoppas ni har fel! ;)

Men den saken återstår att se, jag hoppas iaf på att Anna ska få sin lilla "groda" först! Jag längtar sååå efter att se vad det är som döljer sig i hennes stora mage. :)

Snart hoppas jag att det kommer upp en omröstning med lite namnförslag.. men pappan här i huset verkar tro vi har gott om tid.. för han har nog inte funderat någon längre stund på  namn. Jag vill åtminstonde ha ett eller två namn som vi gillar när lill-killen kommer ur magen.


Jag ska försöka fota Jennifer lite mer här i dagarna oxå, men för tillfället rör hon sig för mycket för att någon bild ska bli skarp. ;)


Nej, nu ska nog Jennifer och jag dela på någon frukt.

Ha nu en fortsatt trevlig torsdagskväll och kör försiktigt i snöslasket allesammans! :)

Av Jessica - 5 november 2009 14:21

Hejsan


Igår vart det inte så mycket gjort som jag hade tänkt mig. Jag var väldigt trött så jag spenderade dagen innomhus med Jennifer och vi gjorde allt från busa, läste böcker till att äta god mat. ;)


Idag så snöar det däremot en hel del, och nu var jag tvungen att gå ut och sortera och packa ihop alla burar inför vintern, innan det kommer allt för mycket snö. Jag har oxå länge funderat på hurvida min kanin Zoda ska vara inne eller ute kanin över vintern.. nu blev beslutet att honfår flytta innomhus, det underlättar för mig med tanke på mängden snö som brukar komma här vintertid och alla tillbehör om pån, hö m.m finns inom räckhåll.


Här är min lilla älskling i sin nya stora innomhus bur på ca 140x70cm.

Hon verkade nöjd med sin nya bostad, nu så får hon ju sällskap av mina marsvin som har burskåpet precis brevid oxå. :)

Så här liten plats tog alla burar tillslut, nu borde jag ha lagt på presseningen med en gång, men det orkar jag bara inte så håller tummarna för att det inte snöar allt för mycket till kvällen, så får Johan täcka burarna.

Alla transportburar fick förvaras inuti en kaninbur så jag kommer åt dem lätt om dem skulle behövas (tex. om lillkillen kommer så pass tidigt att alla djuren måste flyttas), och en fräsh 100x50cm bur fick stå lättåtkomligt ifall den skulle behövas till försäljningen av några marsvin i vinter.


Nog om detta.. här har ni dem två söta grabbarna som heter Castro och Svartnos som söker nytt hem, helst tillsammans. Svartnos är en släthårig helsvart kille född 07-01-09, han är alltså snart 3år gammal. Han har inte varit så jättetam här men hos min bror så har har utvecklats en hel del. Så med lite mer tid och kärlek kan han bli en riktig charmig grabb. Hans kompis är uppfödd av mig, och är en renrasig teddy född 07-01-24, dvs oxå snart 3år gammal, men något yngre än Svartnos. Han är sååå snäll och lite mesig mot andra hanar, vilket tyvärr syns då han fortfarande har lite ärr efter Svartnos som till en början gick på honom rätt hårt. Men tam, och mycket kelen.

Han har inte någon bra päls eller typ, rasmässigt, men är en 10poängare som kelhane. :)

Här har ni vartnos. Stor, svart, fin grabb. :)

Här har ni Castro, en söt liten teddy grabb. Han är black/white/creme.


Under tiden jag fotade grabbarna såg jag Zingo härja i stora flockburen.. efter ett tag förstod jag vad hon sysslade med.. hon jagade flugor! Vilken duktig liten katt-tös jag har! :)

På nedre bilden riktigt ser man hur hon just ska slå till med bägge tassarna. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards