Nanooks

Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Organiserat för vintern..

Av Jessica - 5 november 2009 14:21

Hejsan


Igår vart det inte så mycket gjort som jag hade tänkt mig. Jag var väldigt trött så jag spenderade dagen innomhus med Jennifer och vi gjorde allt från busa, läste böcker till att äta god mat. ;)


Idag så snöar det däremot en hel del, och nu var jag tvungen att gå ut och sortera och packa ihop alla burar inför vintern, innan det kommer allt för mycket snö. Jag har oxå länge funderat på hurvida min kanin Zoda ska vara inne eller ute kanin över vintern.. nu blev beslutet att honfår flytta innomhus, det underlättar för mig med tanke på mängden snö som brukar komma här vintertid och alla tillbehör om pån, hö m.m finns inom räckhåll.


Här är min lilla älskling i sin nya stora innomhus bur på ca 140x70cm.

Hon verkade nöjd med sin nya bostad, nu så får hon ju sällskap av mina marsvin som har burskåpet precis brevid oxå. :)

Så här liten plats tog alla burar tillslut, nu borde jag ha lagt på presseningen med en gång, men det orkar jag bara inte så håller tummarna för att det inte snöar allt för mycket till kvällen, så får Johan täcka burarna.

Alla transportburar fick förvaras inuti en kaninbur så jag kommer åt dem lätt om dem skulle behövas (tex. om lillkillen kommer så pass tidigt att alla djuren måste flyttas), och en fräsh 100x50cm bur fick stå lättåtkomligt ifall den skulle behövas till försäljningen av några marsvin i vinter.


Nog om detta.. här har ni dem två söta grabbarna som heter Castro och Svartnos som söker nytt hem, helst tillsammans. Svartnos är en släthårig helsvart kille född 07-01-09, han är alltså snart 3år gammal. Han har inte varit så jättetam här men hos min bror så har har utvecklats en hel del. Så med lite mer tid och kärlek kan han bli en riktig charmig grabb. Hans kompis är uppfödd av mig, och är en renrasig teddy född 07-01-24, dvs oxå snart 3år gammal, men något yngre än Svartnos. Han är sååå snäll och lite mesig mot andra hanar, vilket tyvärr syns då han fortfarande har lite ärr efter Svartnos som till en början gick på honom rätt hårt. Men tam, och mycket kelen.

Han har inte någon bra päls eller typ, rasmässigt, men är en 10poängare som kelhane. :)

Här har ni vartnos. Stor, svart, fin grabb. :)

Här har ni Castro, en söt liten teddy grabb. Han är black/white/creme.


Under tiden jag fotade grabbarna såg jag Zingo härja i stora flockburen.. efter ett tag förstod jag vad hon sysslade med.. hon jagade flugor! Vilken duktig liten katt-tös jag har! :)

På nedre bilden riktigt ser man hur hon just ska slå till med bägge tassarna. ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards