Nanooks

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Jessica - 9 november 2009 20:00

Hej


Idag bloggar jag nog mer för er skull än för min, för inte har det hänt mycket intressant idag.

Imorse hörde min "mormor" av sig, skönt att höra av henne iaf. Var ju ca 4-5v sedan sist. *kramar till dig!*


Sedan ringde jag och bokade tid hos Vallentuna Djurklinik imorgon, jag får gå in och anmäla att jag är på plats och sedan ta in hundarna via en sidoingång så Sallie inte sprider sitt ev. rävskabb över hela kliniken.

Men som jag trodde riskerar det hela att kosta en hel del, om dem kommer ta ett blodprov kostar bara det provet 1000kr.. Usch vad dyrt det är att gå till vetrinären! *suck*


Sedan efter att ha lämnat av mitt urinprov på Korallen bar det av till Vällingby.

Där vi åt lunch, och sedan sopade jag golvet lite i firman, och hjälpte till att skicka mail till kunder ang nya priser och erbjudanden. Sedan vart det lite fika innan jag fick dra mig hemåt till stackars hundarna.

Och måste bara tillägga att mammas sockerkaka är den godaste som finns! Hon kallar den "Neas sockerkaka", ska be om receptet och lägga ut det här imorgon! :)


Väl hemma vart det att sköta djuren (grönsakerna tog slut så måste handla imorgon), och sedan vänta på Johan.

Han fick tillaga dagens middag vilket var Raggmunkar (hittade en burk med färdig smet i Coop, som vi bara måste pröva) med bacon, var helt oki faktiskt! :)

Sedan kollade vi igenom skafferi, frys och kyl igen och veckans matsedel är nu klar. Ska bara inhlandas lite grönsaker, en grillad kyckling och diskmaskin-salt och -tabletter så ska vi nog klara veckan utan för stora kostnader.

Känns riktigt bra att börja göra matsedeln, vi spenderar ju bra mycket mindre pengar på impulsköp av mat nu mot innan.


Sedan pratade jag lite med mamma om jag kanske måste försöka bli klar med julhandlingen innan jag får förbud på att gå på stan eller helt enkelt föder min son. Tyvärr innebär det ett tillfälligt lån av mina föräldrar då varken Johan eller jag fick full betalning förra månaden då det vart strul när jag vart sjuk. Men det borde ju tur nog innebära att vi får lite mer pengar i slutet av den här månaden.

Känns verkligen surt att låna pengar, men mamma har nog inget emot det, hon vet ju att jag inte kan vänta för länge med att göra vissa saker, och handla någon present till Jennifer och förståss Grodan och köpa lite Glögg-the är iaf inte hur dyrt som helst. Sedan ska jag isf kika på något mindre klädesplagg till lill-killen oxå, och lite sköna mamma-kläder åt mig som jag kan ha både nu och på sjukhuset, som bla. mysbyxor och tjocktröja. Mina gamla mamma-kläder börjar jag växa ur nu, och åtminstonde två par gamla mamma-byxor har gått sönder. :(


Nog skrivet nu, dags och natta Jennifer med lite blöjbyte och mat.

Ha en fortsatt trevlig Måndag allesammans!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards