Nanooks

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Jessica - 3 november 2009 19:15

Hejsan!


Idag skulle jag återigen ta mig till Vällingby, fast den här gången tänkte jag stanna drä lite längre en bara en timma!

Men efter en sovmorgon så väcktes jag av att telefon ringde, det var svärmor!

Vi pratade en del och jag förstod snabbt att hon var ledig och ville ha besök av mig och Jennifer, så jag planerade om dagen lite och vi beslöt att jag skulle kika förbi hos henne innan jag åkte till Vällingby.


Men någon nytta måste jag ju  göra så jag körde en tvättmaskin och tömde och fyllde diskmaskinen innan jag packade ihop allt och begav mig mot Vallentuna.

Väl där så fick Jennifer äta lite lunch och seddan lekte vi med henne medans Farmor och jag pratade en hel del. ;)

Men det vart bara ett kort besök eftersom jag tänkt vara hemma till 18.00 och innan dess skulle hinna umgås med mina förälldrar och även handla på Coop.

Jag fick även ett 10% rabattkort till Coop av Tarja, tusen tack, ska helt klart användas idag redan! *kramar*


Så på vägen till Vällingby kom jag på att jag hade ju inte ätit lunch! Så stannade till på McDonalds och köpte lite mat, sedan väl i Vällingby kom jag lagom till eftermiddagsfikat.

Så medans jag åt min lunch fikade mina förälldrar och söta Jennifer som just ätit världens lunch fick smaka grädde från tårtan som bjöds på, och vad hon åt grädde.. hon tiggde till sig flera skedar av Mormor. ;)

Och så höll hon låda för oss alla och pratade mycket med Morfar! :)


Sedan jobbade Mormor i köket med montering av medaljer medans jag hjälpte till att tömma och fylla på diskmaskin och diska lite saker för hand m.m Men nu drog tiden iväg och jag frågade om mina förälldrar behöve handla något på Coop oxå? För jag hade iaf inte så mycket pengar men en 10% check slösar man inte bort hur som helst!

Så det bar snart av till Coop och vi handlade en hel del saker, men då jag visste att vi inte hade hur mycket pengar som helst så höll jag mig mestadels till listan men lite impulsköp av rea varor vart det. ;)


Så när vi handat klart fick Jennifer äta sin banan (som dem ger gratis till barn) och ett blöjbyte innan vi vände hemåt igen.

Väl hemma så lagade jag dagens planerade middag; Köttfärsås med pasta!

Den vart liiite väl stark, vilket förvånade mig då jag oftast får dem att smaka för lite än på tok för mycket. ;)

Men Johan som haft lite strul på jobbet, hade ätit lunch ute istället för att värma sin färdigrätt ville inte slänga sin mat så han åt sin färdigrätt och ska ta rester från dagens middag till lunch imorgon istället.

( Min mat var ju, oavsett hur välkryddad den var, mycket godare än det johan åt till middag.)


Imorgon ska jag försöka fota marsvinen som är här hemma och även kaninen Soda.. som en hälsning till Lena, så vill jag bara tillägga; Soda mår bara bra, hon är numera en ute-kanin. Och verkar trivas med det, men nu lutar det mer o mer åt att hon får flytta in i marsvinsrummet över vintern för att underlätta för både mig och Johan om min bebis dyker upp tidigare än planerat. Och är hon inne får hon ju även komma in i huset och härja av sig, vilket det inte blir nu när hon sparat till vinterpäls.

Jennifer avgudar kaninen oxå, hon piper och skrattar varje gång hon ser henne. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards