Nanooks

Alla inlägg den 7 november 2009

Av Jessica - 7 november 2009 20:40

Som ni ser både kryper honoch står upp och även går utmed möblerna.. det går undan nuförtiden. ;)

Hon är även en rackare på att komma åt alla saker som hon ser.. på bilden en handkräm.

Men ingen kan klaga på hennes humör, hon är vanligen en riktig solstråle på heltid! :)

Av Jessica - 7 november 2009 19:30

Hej


Inatt sov jag inte alls bra, nu märks magen av mer och mer. Ingen ställning är skön, och korsryggen känns öm och eländig mest hela tiden.


Men imorse kunde jag iaf sova ut en del, det är sååå skönt när Johan är hemma och tar hand om Jennifer. Han är ju klart mycket mera morgonpigg än vad jag är! ;)


Idag ville jag ta det lungt men ändå få något gjort.. så körde en diskmaskin och sedan tittade jag på hundarna som ser för eländiga ut..

Så satte mig i soffan och började borsta Stella, sedan bad jag Johan ta in trimmbordet åt mig, och med det inne började jag klippa henne lite oxå.

Efter en stund orkade jag inte stå upp längre så satte mig och åt lite rester till lunch. Efter lunchen så satt jag med Jennifer i knät, hon var sååå trött men vägrade sova. Så vi mös lite så hon kunde slappna av och somna lite lättare. Mormor ringde i denna veva oxå, och när jag väl la Jennifer i sängen så somnade hon direkt, gullungen. :)


Sedan var det bara att fortsätta klippa Stella lite, rakade nos och svansroten oxå. Och med hjälp av en pall så vart hon tillslut även badad. :) (Dvs jag orkar inte stå på huk, så satte mig på en pall och duschade henne istället)

Efter föning och borstning gjorde jag lite finlir.. det finns förståss mer att göra men det fick räcka så.

Nu ser Stella mycket bättre ut! :)  ....bara Sallie kvar... *suck*


Sedan tog jag det lungt ett tag igen. Och hamnade tillslut på golvet med jennifer som lekte bättre bara jag satt där bredvid. Medans jag ändå satt där torkade jag rent hennes åk-häst.


Efter ett bra tag kom tillslut Johan in igen, efter att ha dragit ledningar och satt upp belysning runt huset.

Han fick då ta Jennifer medans jag tog en tur till matbutiken och handlade lite saker vi behövde till middagen som baugetter och vitlök.

Väl hemma gick jag och tog hand om marsvinen och kanin.

Jag gjorde i ordning två nya burar åt mina stackare som satt i burskåpet vid dörren. Deras gamla burar behövs städas ur, men det blir en annan gång. Nu har alla djuren utom två rena burar iaf! *nöjd*


Väl inne så pågår nu matlagningen för fullt. Johan står för maten idag som består av ungs"bakade" kräftsjärtaroch krabba med bröd och egen romröra till. *mums*


Hoppas ni får en lika mysig lördag som jag tror vi kommer ha här!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards