Nanooks

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Jessica - 12 november 2009 14:37

Hejsan


Idag hade jag tid till läkaren på MVC, och efter att ha diskuterat med läkaren och efter att ha kikat på min livmoderetapp blev beslutet att jag skulle heltids-sjukskrivas t.o.m graviditetsv.32

Detta var inte för att jag just nu är på väg att föda, utan för att risken är stor att jag kommer föda för tidigt, och att jag har för många sammandragningar m.m och hennes önskan och mål var att jag ska lyckas behålla barnet t.o.m v32. Då det innan dess är stora risker med att föda, som hjärt-, andnings-problem och flera följdsjukdomar m.m

Så med dem argumenten var det inte mycket att disskutera om. Nu går Johan på tillfällig föräldrapenning och kommer vara hemma med Jennifer t.o.m den 11/12 minst. Den 15/12 kommer vi göra nästa UL och där kommer bedömningen göras om jag ska gå ner på 50% sjukskrivning eller kankse inte vara sjukskriven alls.


Med lite tur blir det mindre och helst ingen mer sjukskrivning för min del därefter, och vår lilla pojke håller sig i magen så pass länge att han inte måste ligga i kuvös, få mediciner, andningslarm och behöver sondmatas.


Ja, annars har inte mycket intressant hänt här idag.

Min lilla pojke är bra livlig nu på eftermiddagen och har tyvärr hittat ett revben att trycka på. *suck*


Ingen skillnad syns på Sallie än.. men det kunde ju ta upp till 1v innan hon reagera på medicinen och börja klia sig mera..


Jo, en viktig sak till har ju hänt!!!

Jennifer klappade händerna för första gången idag!!!! *mycket stolt mamma*

Det känns som ett enormt steg framåt då hon egentligen skulle klara det på  sin 10månaders kontroll.. men den 7nov var ju hennes beräkande födelsedag så nu börjar det hända saker i hennes utveckling! :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards