Nanooks

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

En oplanerat fullbokad helg

Av Jessica - 18 januari 2010 15:56

Hejsan


Ja, den här helgen blev väl kanske lite väl mycket i mitt tycke. Så idag har jag bara legat o sovit och vi kommer bara spendera dagen för oss själva utan något besök. :)


I Lördags vart det lite oplanerat som så att vi åkte till Vällingby och hälsade på Mormor o Morfar och framför allt Morbror Kenneth, som hjälpte oss fylla i lite uppgifter till bolagsverket så vi kan registrera ett företagsnamn åt mig. Sen kom även Morbror Joacim efter att ha hjälpt till o hämta en ny soffa o två fotöljer åt Mormor o Morfar.


Vi passade även på att låna duchen när Jacob nyss ammat och Jennifer var med Mormor, så nu är äntligen "plåstret" runt k-snittet borttaget. Såret såg fint ut, inget som gått upp och inga tecken på infektion, men svullet var det förståss.

Nu ska bara "tejpen" sitta ett par dygn till så kan vi även ta bort dem sen så är det bara att hålla koll på infektionstecken annars så ska det väl läka ihop av sig självt.


Igår kom Cissi och Christopher förbi för att hälsa på. :)

Det vart mycket prat annars en kort promenad (jag kom nästan ner till parkeringen vid vår sjö, innan jag fick vända med Cissi och Jennifer som sällskap) och lite fika och förståss mys med barnen och en hel del bus med Jennifer. ;)

Johan och Christopher kollade tjockleken på isen innan dem kom tillbaka, och den var tydligen 20cm överallt nu. :)

Här ligger Jacob i Cissis famn.

 

På kvällen fick jag däremot ganska ont i såret och jag vart stillasittande i soffan med Jacob i famnen ända till läggningsdags vid 22.00

Jacob hade inte alls lust att sova i sin säng så vart att han sov i min famn genom hela middagen m.m Men det är iaf bättre att han har sin vakenperiod den här tiden på kvällen än mitt i natten.

Och inatt skötte jag Jacob själv för första gången oxå. *mycket stolt mamma* :)


Men då det visade sig att Jennifer hade hela 39,2graders feber i Lördags kväll och därefter till o från har haft över 38grader och sedan igår även en hel del snuva så borde vi väl inte vara förvånade när Johan började känna sig lite krasslig i halsen igår kväll. Nu kurerar han sig så gott han kan, även om han inte mår dåligt i övrigt, och vi håller tummarna för att både han och Jennifer mår bättre snart. Tillsvidare har dem båda stort puss-förbud mot Jacob och mig. :(


Sen måste jag bara dela med mig en bild från Fredagen då vi tog in tvilling-barnvagnen, för Jennifer vart rent av livrädd för denna och stortjöt tills vi var tvugna att gömma den i köket. Som ni ser här på bilden så prövade vi allt för att hon inte skulle vara rädd även att köra runt den med hennes fäll i t.o.m Zingo ville ta en provtur.

Men inte förrens på Lördagen när vi bäddade Jacobs liggdel och satte fast reflexer kom hon över sin rädsla.


Sen får ni bildbevis på att Zingo och Sallie faktiskt kan hålla sams ibland och t.o.m kan sova bredvid varann. ;)

  

 
 
Ingen bild

Torbjörn

19 januari 2010 14:22

omg! Zingo! Säg till om ni behöver en kattvakt nångång va? :)

Och, om du nån gång får in en katt som behöver omplacering så e vi (jag) kanske intresserad... just saying .__.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards