Nanooks

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Jessica - 5 januari 2010 23:18

Hej


Ja, jag är bara sååå trött på dessa sd nu, det gör såååå ont!

Idag ville dem sätta fart tidigt oxå, hade ont redan på morgonen så blev kvar i sängen längre än vanligt.

Men under dagen har det fortsatt i samma spår, så nu till kvällen trodde jag dem skulle bli ännu värre, men tur nog höll dem sig ung. desamma.


Nu längtar jag bara så mycket efter att få denna förlossning överstökad. Jag och Johan har pratat mycket om det här med vändning och vi har kommit fram till att ge det en chans, om det gör allt för ont och jag ber dem sluta ska Johan hjälpa mig att få dem att lyssna.. då jag e såååå rädd att dem inte kommer lyssna på mig utan köra vidare.


Sedan då det kommer bli en heldag på Ds så misstänker vi väl båda att Lillebror kommer att vilja födas då efter allt bök med magen och alla CTG-kontroller m.m så vi kommer ha med oss allt vi behöver till sjukhuset, och likaså lämna en väska med kläder m.m till Farmor och Farfar som tar hand om Jennifer när vi åker in.

Troligen kommer Mormor och Morfar få hämta hundarna på morgonen utanför Ds eller så lämnar vi dem under veckan innan.


Nu känns det iaf lite bättre än igår det här med vändningsförsöket.. mest för att Johan lovat att stödja mig. Vi får väl se hur det går nu bara.. hoppas att han inte tänker komma ut innan dess bara. Som det känns nu så är den närmsta 1,5v väldigt lång och jobbig om jag ska fortsätta ha så här pass ont varje dag. *suck*


För att byta ämne, så har Jennifer varit lite kinkig idag. Men det är helt förståeligt då hon haft feber pga sin spruta nr 2 mot nya influensan som hon fick igår. På kvällen fick hon upp till 38,5grader.. stackarn,så hon har mest sovit.


Jag har iaf tagit itu med en sak som jag velat länge nu, jag har lagat ett stort lass med Korvstroganoff som blev 4st port. infryst av, och sen till middag blev det ett stort lass med Kycklingwok m nudlar som vi fick 3st port infryst av oxå.

Det känns bra, då ingen av oss kommer orka stå o laga mat med en nyfödd liten bebis och Jennifer att ta hand om när vi kommer hem.

Fhv blir det lite fler rätter infrysta här under veckan.. men dem vi har nu är iaf en bra början. :)


Nog bloggat för idag...

Av Jessica - 5 januari 2010 23:05

Hejsan


Här kommer lite fler foton, dessa är tagna under dagen då vi hälsade på Farmor och Farfar och åt lunch, och sedan hemma hos Mormor och Morfar där vi åt middag.


Härligt foto på Farmor och jennifer.. eller hur är sem söta ihop?! :)
Sedan ser ni Jennifer som verkar mkt intresserad av pappas godisbit, för att en stund senare bli ganska tjurig när hon insåg att hon inte skulle få en egen godisbit.

Ja, vår dotter kan bli tjurig.. men inte särskilt ofta. ;)

 

Så här fint var det dukat inför middagen, och vi fick en mkt god förrätt innehållande bla. avokado, räkor och hummer.. *mums*

Ja, en god efterrätt blev det oxå, med bla. 2sorters glass, grädde och hallon.. *mums*

Joacim som alltid har ätit liiite mat, har nu återfått aptiten och tog ett stort lass efterrätt till! ;) Jennifer verkade hålla medom att det var gott, men hon fick bara lite grädde o hallon. :)

Så här söt men oerhört trött vart hon på kvällen.. men sova ville hon INTE!
Vi hade fullt sjå med att få henne att sova, ofta stod hon så här o  kastade ut Ior ur sängen och vi vet ju alla att utan Ior kan man ju inte sova.. *suck*

Men till 22.00 hade hon iaf somnat och sedan sov hon ung till 01.00 då vi packade ihop o åkte hem.

Av Jessica - 5 januari 2010 22:56

Hejsan


Ja, lite foton har blivit tagna här under helgerna.. så här har ni dem bästa fotona tagna. :)

Här badas Jennifer dagen före julafton. Finns det någon som älskar att bada så som hon gör?! Hon fick även uppleva ett löddrigt bad för första ggn och det uppskattades mycket! ;)


Jennifer fick många julklappar på julafton, och i år kunde hon öppna alla paketen själv! ;)
Hon var så duktig att plocka upp alla pappersbitar och på den sista bilden dansade hon så sött till sin nya "rim-bok". :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards