Nanooks

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Jessica - 3 januari 2010 20:48

Hej


Ja, som rubriken säger ska vi imorgon till min BM, och då kommer hon troligen vilja att vi ska boka ett vändningsförsök på DS. Men jag har försökt läsa på om just vändningsförsök och är långt ifrån säker på att det är något jag vill utsätta mig själv och min bebis för.


Har förståss läst en massa bra saker och om det skulle lyckas som det ska utan kompl. kommer han kunna födas vaginalt.

MEN! det är så mycket som kan går fel..

- Moderkakan kan lossna, detta resulterar i stor blodförlust för mig och barnet måste ut med akut K-snitt.

- Jag kan även få navelsträngs framfall, vilket kan ge barnet syrebrist och därför behöver göra akut K-snitt.

-Barnet kan skadas i samband med vändningen, även om detta inte är vanligt.

- vattnet kan gå, barnet blir extremt stressat och då blir det akut K-snitt


Jag måste fasta innan, då risken är stor att detta påskyndar/startar förlossningen.. och nu när jag redan har massor av sd m.m känns det ju klart som en enormt stor risk att jag kommer föda i samband med denna vändning.


Sen så ligger då valet på mig, om jag nu får det valet dvs, att göra sätesförlossning eller K-snitt.

Och ju mer jag läser på om dem båda tycker jag att riskerna verkar vara desamma, förutom att med ett K-snitt ingår det en stor bukoperation.

Så jag sak försöka stå på mig nu med att få föda fram min son vaginalt, men jag kan tänka mig att det kommer finnas flera läkare som inte kommer reckomendera detta och kankse försöka ta ifrån mig rätten till att delta i detta beslut.

Givetvis kommer det vara en risk att barnet även under en vanlig föslossning kommer börjamå dåligt och då måste det bli akut K-snitt, men då har jag ju iaf gjort vad jag kan för att slippa just detta.


Någon som har åsikter eller tankar kring detta som kan hjälpa mig i min förvirring och beslutsångest?!


Vet att det är mycket gravid hormoner som säkert spökar, därpå min Apberger, rädsla för att inte ha någon som helst kontroll och likaså rädsla för all smärta man får efter ett K-snitt.. men det är ju ändå min kropp det handlar om och jag vill vara förberedd och redo för min förlossning, hur den än slutar.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards