Nanooks

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Jessica - 15 januari 2010 17:23

hejsan igen..

 

Ja, dagarna flyter på här hemma.. det är nästan alltid något som man måste göra så man hinner knappt sätta sig ner o bara vara och framför allt sätta sig och bara krama Johan.. jag saknar verkligen tiden jag hade med Johan om kvällarna numer är det ju mest att trösta och amma Jacob. Men Jacob kommer ju bli större med tiden och snart har vi dem där dyrbara timmarna för oss själva igen. :)

Men inte klagar jag på att ha en gosig, varm och mysig bebis att krama om kvällarna på heller.. det är ju en sak jag kommer sakna massor när han blivit större.

Så nu passar jag på att njuta till fullo av Jacob, Johan hinner jag ju med sen vi har ju hela livet på oss. :)


Jag har fortfarande ganska ont i såret, framför allt runt dem tiderna jag ska ta min medicin.. men nu kan jag gå mycket stabilare och jag har börjat att sköta Jacob mera själv. Första gångerna fick Johan gå bredvid ifall jag inte skulle orka eller behöva stödja mig mot honom men nu kan jag ta upp honom ur korgen, byta blöja och sedan sätta mig o amma. Tänk vad något så litet kan göra att man känner sig så nyttig?! *stolt*

Vi har pratat lite om att ev pröva att gå en liten promenad imorgon, vi ska bara göra i ordning (dvs bädda) tvillingvagnen först, så Johan tog in den tidigare idag.

Jag längtar faktiskt riktigt efter en sådan promenad, då jag kan dra vagnen och få komma ut i solen och få lite frisk luft. Jag har ju varit "sängliggandes" i flera veckor om inte månader nu för att inte föda för tidigt så nu kryper det i kroppen av lust att få komma ut o röra på mig igen. ;)


Jag har även fullt upp med att lära mig om små pojkar.. då det är lite annourlunda att byta blöja på en pojke mot en flicka. Vi kan ju lungt säga att jag ännu inte lyckats byta en blöja utan att det kommit kiss överallt! ;)

Och när en liten liten pojke kissar så kan det hamna allt från fötterna, magen upp till huvudet.. *skrattar* Jag har fått tydliga intruktioner från Johan och fhv får jag snart lika bra reflexer som han så jag slipper byta body varje gång jag byter blöja.. *längtar*


Jennifer klarar det här med en lillebror bättre än förväntat, jag trodde hon nog skulle vilja sitta i mitt knä och bli tjurig varje gång jag amma, men så har det faktiskt inte blivit.

Hon kommer fram ofta och pratar med mig och vill titta på lillebror medans han äter men  övrigt så verkar hon inte vilja klänga mer på mig bara för att jag har Jacob i famnen, hon är ju mycket med pappa oxå och det hjälper nog.


Nej, nu ska vi kika närmre på vagnen.. vi tog just lång tid på oss att lista ut hur i hela fridens namn regnskyddet skulle sitta på?! Och inte kommer vi bli klokare när vi väl behöver det för det var inte lätt att lista ut. ;)

Nu ska vi bädda o pula lite till.. funderar även på att försöka hitta en större begagnad skötväska.. någon som vet om ngt bra märke?


nej, slut skrivet för idag för en mycket trött mamma...

Av Jessica - 15 januari 2010 14:46

Hej


Idag vaknade vi runt 09.00 och gick upp innan båda barnen stortjöt. Så jag hann i lugn o ro gå på muggen, borsta tänderna osv och klä på mig innan det var dags att mata Jacob, en skön omväxling från att skynda på muggen och sedan mata honom.


Johan myste med Jennifer i sängen igen och jag matade Jacob, sedan gick han och ordnade med frukosten så det var bara att sätta sig till bords när Jacob lagts igen. :)


Efter frukosten ringde Marianne vår Bvc-sköterska och frågade om vi inte kunde komma tidigare till brottby och det kunde vi såklart, så vart att mata Jennifer med lite gröt och sedan klä på Jacob och komma iväg.


Idag vägde han 2525gram, så han hade gått upp ca 30gram sedan igår. :)

Han vart såklart godkänd även idag, och vi bokade in ett hembesök till nästa fredag kl 13.00 Det känns ganska skönt, för då behöver ju inte vi åka någonstans utan hon kommer till oss. Vi kommer även passa på att väga Jennifer då.


Ja, väl färdiga med kollen så åkte vi hem och jag ammade Jacob medans Johan och Jennifer gick ut till marsvinen och skötte om dem. Jennifer fick även hälsa på sitt marsvin Maja.


Nu så tar vi det bara lungt medans vi försöker roa Jennifer som totalt vägrar sova eftermiddag.. *suck*


Här har ni lite foton från igår och imorse på lille Jacob.

Översta bilden är från igår när Jacob var vaken en stund efter amningen och låg o tittade på mig och ibland även på pappa o Jennifer. :)

Söt bild på Jennifer o pappa som kikade ner på lillebror som började vakna..

Av Jessica - 15 januari 2010 14:35

Ja efter lite vila så var det dags o mata Jacob igen, men straxt innan han kvickna till ordentligt busade Johan o Jennifer en del och jag tog några kort..


Så här har ni vår numer stora tjej Jennifer och pappa Johan. :)

Hon blev alldeles ruffsig av allt bus! ;)

Här hittade hon nappen vi lagt bort..

För att hon inte ska bli allt för avundsjuk på lillebror får hon låna hans nalle Tigger när jag ammar och hon är med i sovrummet.

Det är så kul att busa i våran säng, sen kan man ju alltid krypa fram o kika ner på lillebror när han somnat oxå..

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards