Nanooks

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Jessica - 14 januari 2010 18:04

Hej


Igår kväll hade Jacob lite svårt att både amma o sova men det visade sig sedan att han hade lite gaser i magen som Johan masserade bort o så kunde han då göra ifrån sig. Sen så kunde han amma sig riktigt mätt och somna om belåten i sin korg.

Vi kikade då på klockan och räknade ut när vi helst skulle vilja ha dem två kvarvarande målen innan det var dags att gå upp, men vi trodde väl själva inte riktigt på att han skulle sova så länge som 3,5h mellan målen som vår planering krävde.. men vet ni vad, han höll tiderna ganska så precis! *stolta föräldrar*


Vid 07:00 var det dags att gå upp, amma, mata Jennifer, byta blöjor o klä på båda barnen och gå ut o värma upp bilen och skrapa rutor och förståss klä på oss själva o borsta tänder på både oss o Jennifer m.m

(Ja, låter som en hel del att göra på ca 1h va? Och då skötte jag bara amning och mig sjäv, Johan e helt fantastisk måste jag bara tillägga! *älskar honom massor*)


Väl på plats så fick vi komma in och väga och göra koll på gulsoten och sedan kollade hon även hans armar o ben osv. Allt vara bara bra, och han vägde idag 2498gram! Så han har gått upp 28gram sedan i Tisdags.. vilket e bra. :)


Vi passade på att kika in hos Farmor och Farfar på vägen hem, och fika och amma Jacob. Där fanns oxå Jari, Johans äldsta bror, som för första gången fick träffa sin brorson Jacob.

Jag ringde även då och bokade tid till Bvc och vi hade tur nog möjligheten att få träffa vår bvc-skötserska Marianne i Brottby! :D

Så imorgon ska Jacob vägas igen kl 12:00 så vi ser att han mår bra, nästa gång vi träffar Marianne så blir det hemma för då ska hon göra hembesök. Känns skönt nu när vi vet vem vi ska träffa, då båda barnen har samma sköterska.

Sen ringde jag även min Bm Anna och bokade tid till återbesök/koll som man gör efter 5-6v så vi har tid dit den 17 februari, (Mormors födelsedag). :)

Så vi får passa på att hälsa på henne när vi ändå är ute och kör. ;)

Jag har även frågat och fått lov att börja äta järntabletter nu, och sedan fått lite råd runt järnbrist, så med lite tur känner jag mig lite mindre yr om några veckor.


På vägen hem stannade vi till och Johan handlade lite mat och köpte järntabletter medans vi andra sov i bilen. Väl hemma vart det att amma Jacob, äta lunch och sedan lägga sig och sova en stund. Det var nog första gången vi alla i huset sov under dagtid. :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards