Nanooks

Alla inlägg den 17 april 2009

Av Jessica - 17 april 2009 17:34

är den värd, detta trotts att jag inte har bloggat särskilt länge. :)


Dagen har gått långsamt mestadels för att min dotter är sjuk och har feber. Som mest har hon haft 39grader under dagen, jag håller tummarna för att det blir den högsta temperaturen..


Jag har försökt göra lite nytta dem korta stunder hon har sovit, det som jag pysslat med är bla; putsat 3st fönster, städat kattlådan, tvättat lite, dammsugit, plockat undan lite saker.. hm, tror det var allt.


Imorgon åker Johan bort hela dagen, jag hoppas på sätt o vis att det inte blir allt för fint väder, känns ju ännu tråkigare att vara inomhus med en ledsen och sjuk tjej om solen skiner ute...


Johan kommer hem snart, ikväll ska vi äta Tacos! En typisk fredagsmiddag, den är ju lättlagad, god och mättande! :)


Ha en fortsatt trevlig Fredagskväll allesammans!

Av Jessica - 17 april 2009 10:05

Hoppas ni gillar dessa.. kan du någon bra historia? dela gärna med dig!

(Snuskiga historier, avböjes bestämt)


Ur barnamun:

Barnbarnet Markus, 8år, ringde en dag.

-Hej farmor, kan jag få bo hos dig? Jag står inte ut här hemma.

-Tror du farmor klarar det då? undrade jag

-Ja, farmor det gör du, för du har klarat av pappa och han är mycket värre än jag!

Allt för att föräldrarna ville att Markus skulle göra läxorna.

**********

-se pappa vilken fin hund.

-Ja, det är en Irish soft coated wheaten terrier.

-Hur stavar man det?

-Hm, vid närmre eftertanke tror jag det är en tax.

**********

Storasyster tittar misstänksamt på sin nyanlända lillebror och frågar:

-Kommer det här inverka på min veckopeng?

**********



Dags att få något vettigt gjort.. ha en fortsatt trevlig dag!


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards