Nanooks

Direktlänk till inlägg 30 maj 2009

Marsvin som söker nya hem

Av Jessica - 30 maj 2009 20:02

Hejsan

Här är dem marsvin som söker nya hem hos mig just nu:


Piff & Fnatte 

Fnatte & Piff

Ålder: Piff ca 3år, Fnatte ca 1,5år

Ras: Piff är en Sheltie, Fnatte är en blandras men mestadels Abbesinier

Färg: Piff: Silveragouti/White, Fnatte är Golden/White

Kön: Hanar

Passar: Perfekta första gångs marsvin till barnfamiljen med många barn, då lugnare och tamare marsvin har jag nog inte haft för omplacering. 

Båda sitterfint med något gottöver nosen, båda är lätta att hantera och lyfta ur buren, Piffs päls är lättskött då han inte sprätter runt under pälsvården och tovar inte så mycket.


Sixten & Blixten

Sixten och Blixten

Sixten och Blixten

Sixten och Blixten

Ålder: Sixten & Blixten är bröder, födda 2007-10-12, ca 1,5år 

Ras: English Crested

Färg: Blixten är Chocolate brindle, Sixten är Black brindle

Kön: Hanar

Passar: Till barnfamiljer med lite tålamod. Båda är tama och lugna väl i famnen, men är lite spralliga i buren och att lyfta i och ur buren. Båda är dock väldigt snälla, och skulle inte göra illa en fluga ens. Dem har nu börjat tuffa på sig lite och kommer fram om man bjuder på något gott, i ute-hagen har dem börjat ta för sig lite mer oxå.

Uppf: Stina Thörn "Isoldes Marsvin" , stamtavlor ingår


Myran & Gemini "Abby"

Myran & Abby

Ålder: Myran är ca 2år, Abby är född 2006-05-31

Ras: Nonself, Satin Abbesinier

Färg: Myran är goldenag./golden/white , Abby är White/Black/Golden

Kön: Honor

Passar: Inte den vildaste familjen, då båda är rätt småskraja om det bölir förrörigt. Myran är ett marsvin som kommit till mig via Marsvinshjälpen hon var riktigt rädd och troligen aldrig hanterad innan hon kom hit. Idag är hon såååå kelen väl i famnen, men lite osäker i buren, hon är dock inte den som bangar när det gäller mat, hon är direkt framme och snor åt sig dagens godaste bit. Abby har oxå kommit hit via Marsvinshjälpen, hon var osams med sin tidigare burkamrat och väl här fick hon snabbt lära sig att anpassa sig till flera marsvin i min flock. Nu fungerar hon bra ihop med Myran så dem omplaceras helst ihop, Abby kan omplaceras till ett hem där det redan finns en kompis, detta gäller inte Myran.

Abby är ganska osäker närdet gäller att bli upplyft och sedan kan hon vara lite osäker i famnen en kort srund innan hon slappnar av och bara njuter. Hon är en riktig gottegris och är alltid en av dem som är först fram vid matdags. En gris somförtjänar en andra chans hos en familj som kan visa henne kärlek och omtanke.

Abby har med sig en stamtavla vid flytten.


Marcus & Johannes

Johannes & Marcus

Marcus

Dessa grabbar är ca 2år snart, och kommer fhv bli redo för ett nytt hem inom kort. Men för tillfället kämpar jag med att Johannes ska gå ner i vikt och därmed bli av med en del åkommor han lider av. Han har även ett fel på dem främre övertänderna som inte växer på ett korrekt sätt.


Dem är båda tama, Johannes är lite kittlig och därmed sprallig när man ska lyfta honom, men dem är lugna att hantera. Det hem som skulle passa dessa söta och snälla grabbarna är ett där det finns en vuxen som kan ta på sig uppgiften att hålla av Johannes felväxande tänder genom att klippa av dem så dem inte skapar fler problem för honom.

Kommer inte ett hem dyka upp och problemen kvarstår kommer jag kanske inte ha något annat val än att låta Johannes somna in, hur ogärna jag än vill detta, så har du hemmet för dessa grabbar snälla hör av er!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards