Nanooks

Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Jessica - 15 maj 2009 16:15

Hejsan!


Jag sitter ute på vår trädgård med Jennifer och 10st marsvin.. hur mysigt som helst!

Jennifer är för tillfället nyvaken och har humör därefter men det blir bättre ju mer hon kvicknar till (och har ätit upp sitt mellanmål) ;)


Jag har just trimmat några av marsvinen, Alma, Molly och Piff.

Och jag har gjort lite allmän vård på dem övriga.. men jag har fortfarande 7st marsvin kvar i rummet som behöver en genomgång oxå. Men dem får vänta några dar till.


Imorgon ska jag på Rasmus namngivning, vilket är i Vällingby. Efteråt ska jag och Johan (läs mestadels Johan) hjälpa mina föräldrar att få hem en hammock. Pappa har alltid suktat efter en hammock, men av någon anledning har det aldrig blivit något köp, men nu har dem valt ut en dem vill ha och ska äntligen få hem den!

Som tack för besväret ska jag och Johan få middag hos dem efteråt (vilket vi förståss fått oavsett).


Om en vecka ska vi ut på det där roliga jag nämnt lite hemlighetsfullt tidigare.. saken e den att alla listade ut vad det var för något, så det är ingen hemlighet längre. Så varför inte berätta för er oxå..?!


Jo, nästa helg ska jag dra med Johan, Martin, Cissi, Christopher, Sebbe och Marina ut på en ridtur på islandshästar!

Det blir en ca 2h ridtur plus picknick!

Ska bli jätteskojigt! såklart ska jag ha med kameran och med lite tur kankse vi kan få med en filmkamera oxå så får ni se hur alla såg ut på hästryggen.. nu gäller det bara att hålla tummarna för toppenväder, för det e ju inget vidare att rida i regn och rusk. :/


Efteråt ska vi alla hem till oss och äta lite gott och bara ha det trevligt. :)


Jag har målat lite mer på marsvinsskåpet oxå, men ska jag var ärliglär det nog ta några fler dar om det går så här trögt.. men förståss om jag passar på att måla medans Johan e barnvakt så får jag nog desto mera gjort.


Nämen se där!!!

En av alla sommargäster vågade sig upp och häla på mig och mina bestar (hundarna som är aldeles för skälliga)..

Han ska kika förbi igen på Söndag förmiddag med sina barnbarn så dem får häla på marsvinen.. Jättekul ju!

Bara kul för både marsvinen och för barnen att kela och gosa. :)

Och sicken snygg hund han hade.. en stor golden retriever med mörk fin färg, som var nybadad! ;)


Nej, nu måste jag nog göra något vettigare än att sitta här på gräset med en dator i knät.


Ha en fortsatt underbar Fredag allesammans!

Och passa nu på och njut av familjen och unna er lite fredagsmys.. det ska vi göra här iaf!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards