Nanooks

Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Jessica - 9 maj 2009 21:44

Hejsan!


Jag har idag, haft den bästa dagen i år!


Det började lite för tidigt i morse med en regnig och ruggig packning och resa till Vällingby, men sedan vart det en härlig dag i Farsta, där allt gick över förväntan!


Nellie kom på 4:e plats! Och med mycket god kritik både från sin uppfödare och från domaren! *Mycket stolt*

Nellies syster Troja vann!!!


Diwa skötte sig bättre än någonsin och kom på 6:e plats av 11st vackra goldens!!! *Mycket stolt!!!*


Dagen fortsatte med underbart väder i Bro, där vi firade Alexanders 3:års dag!

Allt var så trevligt och jag stormtrivdes men i slutändan måste jag erkänna att jag var bra trött då jag vaknat ca 05:30 och lagt mig ca 23:45 så särskilt många timmars sömn hade det inte blivit...

 Men efter ett mysigt och mycket gott fika hos syrran så bar det av till Vallentuna där Johan lämnat hundarna innan han for iväg på en mc-tur..

Väl där fick vi en mycket god middag och Farmor och Farfar fick chansen att mysa och busa med Jennifer, till allas glädje! :)


Nu e vi hemma, och Jennifer har just somnat efter sin middag och sitt (mycket blöta) bad.

(Badet bestod av att golv, väggar, och framför allt jag var lika dyngsura som jennifer!)  ;)


Imorgon ska jag slipa klart och sedan ska penseln fram så jag kan börja grundmåla hela höghuset! (Tarjas, beskrivning av stora burskåpet)


En annan kul beskrivning var vart hon ansåg att ett bord dem ärvt inkl stolar skulle förvaras.. hennes tanke var att dem allra bästa skulle passa på  vinden!

(Vi kan lungt påstå att hon anser bordet är i vägen och ska utom synhåll, vi fick alla ett gott skratt av hennes kommentar!) ;)

Bror svar blev ungefär att där är dem ju ofta så bordet kommer till användning.. :P


Aja, som sagt var en rolig dag som bara gett mer-känsla!

Så här ska alla dagar vara på året! Skojiga händelser och med många familjemedlemmar med glatt humör! :)

Av Jessica - 9 maj 2009 15:53

Ja, inte fotade vi mycket idag, men några foton på Nellie hemmavid efter utställningen fick vi ihop.. sedan tog batteriet slut, så några foton på Diwa blev det inte.


Vilken sötnos och riktig snygging hon e va?!


Nellie står snyggt

Hur söt får man vara?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards