Nanooks

Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Jessica - 31 maj 2009 21:48

Telefonen ringer och lilla Sara svarar kort: -Heeej.

-Hallå det är pappa. Kan du be mamma komma till telefonen?

-Nä, för hon ligger i sängen med Bosse. Jag får ej störa.

-Jaså, säger du det..

Gör då så här -ropa till mamma att pappas bil just kör upp på garageinfarten och kom sen tillbaka till telefonen.

Det dröjer en stund innan Sara tar luren.

-Vad hände, lilla gumman?

-Mamma flög upp naken ur sängen och trillade sedan ner för trappan och nu ligger hon stilla och kvider.

-Bra, Bosse då?

-Han hoppade ut genom fönstret och ner i poolen men där finns inget vatten så jag tror han slog ihjäl sig.

-Poolen?

Ursäkta, men då har jag ringt fel nummer! 


* * * * * * * * * * * * * * *


resten av historierna skriver jag inte ut med hänsyn till minderåriga.


* * * * * * * * * * * * * * *


Idag har det varit en härlig dag i Vällingby med kubbturnering och gott fika och mysig grill-middag!


Dem som kom till grillningen m.m var: Kenneth och Torbjörn, Kristofer och Camilla, Joacim, Lena, Pedro och Juan, Jag, Jennifer och Johan, och mina förälldrar förståss eftersom det var hos dem vi var.


Jag och Johan kom tvåa i turneringen, men med lite extra spel på kvällen kom vi etta.. (detta förståss gällde inte i turneringen, men det kändes lika bra för den sakens skull! :D )


Foton från dagen kommer inom kort..


Och förståss.. Gratulerar till Mors-dag alla mammor! :)

Av Jessica - 31 maj 2009 10:21

Godmorgon!


Imorse kom Zingo in med stora fläckar i nacke, rygg och på svansen.. vi gissar på olja eller sot-fläckar.. då hon inte lyckades tvätta detta själv, vart det dags för hennes första bad...

 Våt kisse

Zingo nybadad


Här är det så varmt och skönt ute.. hela 32C!!! Hoppas ni får en lika fin dag hos er som vi har här!


Nu ska vi ut och pyssla lite i trädgården..

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards