Nanooks

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Inte mycket gjort..

Av Jessica - 29 oktober 2009 15:10

Hej


Idag har det inte hänt mycket, är sååå trött idag, trotts en bra natts sömn och allt.


Jennifer har varit snäll idag iaf, hon har lekt i sin säng, ätit bra och även lekt en del på golvet. Men nu har det blivit så kallt så jag måste elda lite här hemma innan hon leker mera på golvet.. är ju bara 18grader inne.. *brrr*


Har iaf diskat lite, annars kan jag ju inte baka något mera.. tror det var hela 5st dl-mått i maskin.. hur många ska man behöva egentligen? ;)

Aja, ska fundera ut vad vi ska äta till middag oxå.. har ni några förslag?

Funderar på våfflor.. tror t.o.m att vi har lite glass hemma.. *funderar*

Om hon sover eftermiddag ska jag nog passa på att stryka lite kläder oxå.. ja, sysslorna tar aldrig slut.. jag kan ju inte klaga på att jag inte har något att göra åtminstonde. Jag kan nog klaga mera på att jag aldrig får något gjort..  ;)


Känns lite trögt hemma nu när Johan jobbar ute på en ö igen, han åker hemmifrån senast kl 05.00 varje morgon och kommer hem efter 18 varje kväll, igår var nog klockan närmre 20.00 innan han kom in.. *suck*

Men jag ska inte klaga, han har ett jobb iaf och vi hinner ju mysa en liten stund innan det är dags att natta. Men tråkigt för Jennifer som bara ser pappa en kort stund på morgonen och som överlag somnat för natten om han kommer hem allt för sent.


Nej, nu ska jag pussa lite på Jennifer och se om hon vill titta i en bok med mig, hon har blivit jätteirriterad på rumpan så hon inte ens vill sitta ner ordentligt, jobbigt när det går så fort att bli riktigt irriterad på rumpan. Jag tycker sååå synd om henne, hon grät när jag bytte på henne för en liten stund sedan. :(

Om hon inte blir bättre till kvällen får hon nog bada och sedan vara naken i handduken en stund så vi luftar rumpan lite. Tur att det finns Idominsalva! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 januari 2018 16:00

Jacob, Jennifer och Wilma leker i backen.   Hej   Den här helgen har jag och barnen bara varit hemma och tagit det lungt, mycket för att jag är rätt sliten efter veckan som varit men likaså för att Jennifer behöver bearbeta det som hänt s...

Av Jessica - 15 januari 2018 13:07


Min fina Aston <3  Igår var en ganska intensiv och otursdrabbad dag för oss, dagen började med att jag hade kramper i magen och övervägde att åka in till akuten. Min Endometrios bråkade och jag låg dubbelvikt i ett par timmar, men tur nog hjä...

Av Jessica - 11 januari 2018 11:57


  Igår testade jag och Jennifer ett nytt recept på muffins, med Nutella i.Muffinsen var jättegoda men Nutellan kommer vi skippa nästa gång, här kommer receptet. ;)   Muffins   Ingredienser   4 Ägg 4 dl Socker 100 gr Smält smör ...

Av Jessica - 10 januari 2018 18:45

Wilma 8 veckor   Hejsan därute, ni som fortfarande kollar in här på bloggen ibland.   Livet har lunkat på här hemma hela hösten och vintern, med stora framsteg, men likaså många motgångar, vi försöker tänka utanför lådan för att hitta lösn...

Av Jessica - 7 september 2017 18:58

Cadance   Nu går dagarna i vardagslunk, barn till skolan och mannen på jobbet, möten och det vanliga stöket med djur och hushåll.   Jennifer går i skolan och det går klart över förväntan måste jag säga, hennes assistent är jättebra och be...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards