Nanooks

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Jessica - 8 oktober 2009 18:49

Hejsan


Idag tror jag jag har blivit tokig som aldrig förr.. mina inneboende skäller som galningar bara en bil åker förbi. Om någon våga "gå" på vägen blir dem som rabiata och hoppar, morrar och skäller på dem stackare som vågar sig förbi.

Mina hundar skäller oxå, vilket alla som träffat dem vet, men största skillnaden är att ropar jag kommer dem in och lugnar ner sig och dem förföljer inte dem som dem skäller på utmed staketet utan sitter eller står högre upp på tomten och mer "markerar" än blir rabiata.

Tur nog går det efter mycket om o men att lugna Diwa som tillslut kommer in och skäms men Nellie.. *suck*

Hon lyssnar inte alls och att gå ut o försöka hämta in henne är lönlöst!


Typiskt nog är det just denna vecka ett brev delats ut till alla boende här i Älgeby om hundar som stör, där man kan lämna in klagomål på hundar som attackerat, sprungit lösa och som skäller.. i största allmänhet som skrämmer eller stör folk i omgivningen. Mina hundar skäller men fortfarande stannar det många och kommenterar hur "söta" hundarna är osv. ingen blir väl rädd för två små ynkliga dvärgpudlar på 3,5 resp. 4,5kg?


Men två rabiata goldens på 25 resp 30kg?! Ja, det förvånar mig INTE om jag får klagomål på dem nu. *suckar*


Ja, har  ni något råd hur man gör med två olydiga och oregerliga hundar?!

Min tillfälliga lösning, detta då jag inte vill chansa på att gå ut med hundarna med Jennifer i barnvagn om dem skulle sticka, är att min äldsta bror Kenneth får ha hand om dem över helgen så vi (läs jag) får en paus.


Nej nu måste jag börja steka köttet, så vi får middag någongång.

Ha en trevlig Torsdagskväll allesammans! :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards