Nanooks

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Jessica - 19 oktober 2009 21:02

Även om jag mådde väldigt risigt i morse måste jag bara visa hur Jennifer numer sover, med huvudet åt fel håll i sängen, liggandes på täcket, snarkandes..


Av Jessica - 19 oktober 2009 19:57

Hej


Jaha, inatt var inget vidare kul.. försökte lägga mig vid 00.00, men hostade sååå mkt att jag omöjligt kunde somna. Detta trotts alvedon, halstabletter, the med honung och hostmedicin.

Johan la sig i sängen och tittade på MotoGP, och enl honom borde jag ha somnat straxt innan 02.

Men vid 06 vaknade jag och kastade mig ur sängen och hängde över toan igen.. och mådde verkligen risigt.

Jag försökte ta hostmedicin men hostade så mkt att jag fick andningsproblem och jag insåg att jag omöjligt kunde somna på ett tag så satte mig i soffan och försökte lugna ner mig. Jag tog då tempen och hade närmre 38grader igen.. *suuuck*

Jag somnade lite  i soffan närmre  07 och 20min senare var Johan uppe för att ta hand om Jennifer. Efter en kopp the för min del så försökte jag ge mig in i sovrummet men hamnade återigen över toan och därefter i stort sett slocknade jag i sängen av utmattning.


Vad händer då? Jo telefonen ringer, det är husläkarmottagningen, min läkare jag hade tid till var sjuk så behövde jag träffa läkare idag var jag tvungen att gå på droppin. :(

Så Johan väckte mig och vi var tvugna att åka i stort sett med en gång, vi lämnade av Jennifer hos farmor Tarja, och satte oss i väntrummet..


Dagens läkare var överläkaren här på mottagninen, och jag kände att hon verkligen kunde sin sak.

Vi kollade sänkan igen, den var bara marginellt bättre.. så inte var jag på väg att bli bättre än. *suuuck*

Jag hade inga ljud på lungorna men jag berättade att jag hade fått problem o andas så hon skrev ut Bricanyl inhalator åt mig, så fhv ska jag kunna andas bättre framöver.

Sedan gjorde vi en test så om ca 2-3dar ska vi få veta mer exact VAD det är jag har.. men någon influensa är det ju garanterat.

Sen frågade hon vad jag normalt gjorde om dagarna, då jag berättade att jag är mamma-ledig med en ettårig liten tjej sa hon direkt att ja, henne får jag inte sköta. Jag skulle inte göra någonting alls denna vecka utan bara ta det lungt.

Så vände hon sig till Johan och sa att han skulle va hemma den här veckan och sköta om Jennifer och mig.


Men där vart det inte riktigt som tänkt, Johan "måste" tydligen jobba imorgon så vi får hoppas jag mår lite bättre (främst kan andas ordentligt då), det är inte kul att sitta och kippa efter andan och vara ensam man får lätt panik över vad man ska göra om man helt plötsligt inte får någon luft alls.. vem ska jag då be om hjälp?!

Tur nog är Tarja iaf hemma imorgon så hon kommer och hämtar Jennifer på morgonen. Fhv ganska tidigt då det är natt och morgonar jag mår som sämst.


Idag var vi en liten stund hos Tarja efter läkarbesöket detta då Johan behövde handla mat och jag inte orkade itta i bilen.. straxt innan jag åkte hem så sa Tarja att det både syntes och hördes att jag hade svårt att andas och hon verkade väldigt orolig för mig. Tusen tack för att du bryr dig! *kramar*

Ja, inhalatorn funkade sisodär.. jag hoppas verkligen inte jag får så svårt att andas igen som jag hade mitt på dagen.. *ryser*

Nu på kvällen, efter att ha sovit ca 2-3h, så kollade jag tempen igen.. och hade nästan 38,5-39grader igen!

Vad sjutton.. borde jag inte börja bli frisk..?! nu mår jag ju sämre än innan! *irriterad*


Så efter en kur med alvedon, halstabletter, the m honung, hostmedicin m.m så mår jag iaf liiite bättre..


Hoppas ni andra är friskare än jag, njut i så fall! Det är värdelöst att va så sjuk som jag e... 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards