Nanooks

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Jessica - 16 oktober 2009 17:20

Hejsan

 

Jag har inte bloggat så bra här på ett par dar men det är pga att jag mått dåligt och varit sjuk.

 

Jag har dock inte haft mycket feber.. tidsmässingt, men tyvärr rätt hög feber på kvällarna. Iförrgår kväll var det närmre 39grader och igår var det 38,5grad..


Igår morse tog jag faktiskt och ringde både sjukvårdsupplysningen och till Distriktskötserskan och ingen av dem trodde väl att jag hade "den nya influensan" men att jag säkert hade ett virus eftersom jag hade haft feber kvällen innan.. men jag blev rådd att gå till husläkaren OM jag skulle få en till febertopp.

Vilket jag fick.. och idag bar det av till husläkaren, som efter att ha tittat på mig kollat halsen och tagit sänkan berättade att jag hade en väldigt hög sänka som tydde på infektion, om det var "den nya infl." kunde hon inte svara på utan ett prov som skulle ta tills på måndag.. och då var det iaf försent för behandling. 

Så jag stog i valet eller kvalet att ta en spruta iaf nu, men den skulle högst troligen inte göra nytta för man skulle ta den inom 48h efter att man insjuknat.. och pga dem samtalen jag hade haft igår hade det ju nu nästan gått 2,5 dygn. Så jag fick bara lite hostmedicin utskrivet och dem uppmuntrande orden, du kommer bli frisk men eftersom du är gravid kommer du inte bli det lika  snabbt som dem flesta andra. Och får jag följdsjukdomar tar vi det därifrån.

(Nu håller vi tummarna för att Jennifer och Johan inte blir sjuka oxå..)

 

Eftersom jag är gravid och därmed en "risk-patient" så ska jag på återbesök på Måndag kl 12. För att kolla om sänkan sjunkit något eller inte.


Nu hade jag tur som bett Johan vara hemma med Jennifer idag, för efter allt detta var jag helt slut!

Men då mina förälldrar kommit hem så hade vi stoppat in Nellie i bilen och nu medans jag vilade i bilen körde Johan och lämnade henne hos dem. Så Äntligen en hund mindre hemma nu!

Vi fick lite godis som jag beställt oxå.. Djungelvrål och Djungelvrål klubbor.. *mums*

(när jag blivit frisk iaf, massa salt när min hals känns som sandpapper.. ehh.. tror inte det.)

 

Så på vägen hem gjorde Johan ärenden medans jag "halvsov" i bilen, väl hemma däckade jag totalt i sängen..

Idag har jag iaf fått behålla all mat i magen, men jag är ju sjuk så inte undra på att jag är helt slut.


På Söndag fyller Johan 25år, men vi ställer in allt firande denna helg, om alla i huset är friska nästa helg kör vi en mindre fest då istället.


Ps. Tack Anna för allt stöd via Msn, känns skönt o kunna prata med ngn när man mår krassligt detta utan att egentligen behöva öppna munnen. ;)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Har du som läser bloggen barn?
 Ja
 Nej

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Nanooks Gästbok

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards